Doorgaan naar hoofdcontent

Food Truck Paysan

We lunchten zondagmiddag op een terrein langs het fietspad tussen Le Moulinon en Les-Ollières-sur-Eyerieux. Daar staat al een een paar jaar permanent een landelijke Food Truck. We hebben er al een paar keer wat zitten drinken, zo leuk daar.

Toen we er laatst langskwamen na een lange fietstocht en we er een hapje wilde gaan eten waren allle plekken gereserveerd. Er werd me aangeraden een volgende keer even te bellen. Dus dat deed ik in dit geval.

Ik was benieuwd naar wat we konden eten, ik wist al dat ze veel met kruiden koken die dan ook overal op het terrein in bakken groeien. 

We namen de boulettes kefta, een Noord-Afrikaans gerecht van gekruid gehakt. We kregen ieder twee platte schijven gehakt en ze waren heerlijk van smaak, gekruid met onder andere koriander en komijn. Die ga ik ook eens maken. Verder eigengemaakte frietjes en heel veel groentetjes die allemaal apart ook weer heerlijk gekruid waren. We hebben zitten smullen.

Toe een bolletje ijs met zelfgeklopte slagroom.

Het terrein is eenvoudig ingericht met houten tafels en banken, hangmatten en ook niet onbelangrijk, een toilet.

Iedere keer valt het ons weer op hoeveel jonge mensen met fietskarren op deze fietspaden onderweg zijn. Maar ook heel veel kleine kinderen op fietsjes met hun ouders.

Naast de Food Truck waar het eten bereid wordt staat nog een houten keet voor drank en serviesgoed.


Je zit hier heerijk  in de vrije natuur met alleen maar wat fietsers die langsrijden. Een uniek plekje waar we gauw weer eens heenfietsen. 

Reacties

Mevrouw W. zei…
Het eten ziet er heerlijk uit!
Het is een mooi plekje om te vertoeven, lijkt me.
Judy zei…
Wat een leuke uitspanning, zo in de natuur! Lekker ook!
Bertiebo zei…
Erg aantrekkelijk, de plek en het eten.
Sjoerd zei…
Ik vind het heel leuk gedaan...
Elizabeth zei…
Wat een vreselijk leuk plekje om te stoppen en wat te nuttigen bij dat tentje...
Ja, fietsen is helemaal in bij de jongelui. Zo leuk om te zien!
Emie zei…
Wat heb je het sfeertje goed weten te treffen, zeg. Geweldige plek met zeer smakelijk eten, het omfietsen waard.
marga zei…
Wat ziet dat er geweldig uit. Heerlijk eten in een prachtige omgeving.
Groeten.
Marga
Edward McDunn zei…
Dat ziet er allemaal lekker en goed uit hoor, het lijkt mij een gezonde hap.
Ger zei…
Waar vroeger de bakfiets voor de armen was is nu de fietskar voor de rijken
Ze schieten als paddenstoelen uit de grond net als de foodtrucks.In mijn stad is jaarlijks het Foodstock Festival met allerlei soorten foodtrucks,vrijheid ,blijheid en lekker eten voor jong en oud,de naam verwijst natuurlijk naar het legendarische festival Woodstock.
Kefte,Köfte,Kafta,Küfta allemaal varianten van gehakt waar ik 30 jaar geleden kennis mee maakten tijden rondreis in Turkije.
Maak het nog regelmatig van een goede kwaliteit lamsgehakt waar ik als specerij Ras el hanout
doormeng en niet te vergeten verse kruiden zoals munt en koriander.
Bij het zien van jullie gezellige plek buiten in de vrije natuur en het goed opgemaakte bord krijg ik trek!
miekequilt zei…
Waar een gezellige plek. Leuk met jongelui en kleine kinderen. En dat eten ziet er wel heel erg lekker uit.
Jolande zei…
Dat ziet er mooi uit zo in het groen.
In Leuven is al een aantal jaren een foodtruck festival, erg hip.
Hier zagen we laatst een hotdog kraam bij het zwembad LOL
Bij het lezen over boulettes Kefta moest ik er ineens weer aan denken dat ik die wel eens maakte toen ik nog vlees at, dus dat moet meer dan 30 jaar geleden zijn.
Grappig hoe er dan ergens in je hersenen een luikje open gaat met zo´n herinnering.
Janny zei…
Een heel gezellig plekje, het eten zal wel goed zijn als je zelfs moet reserveren!
Lies zei…
Lekker én gezond! Superleuke plek!
Lie(f)s.
Hetty zei…
Hé Marty, opeens zit ik weer in de e-mail lijst. Kan ik weer meegenieten van jullie avonturen.
fotorantje zei…
dat ziet er daar heel gezellig uit en lekker
Ik kan zo wel begrijpen dat je moet reserveren bij deze foodtruck