Doorgaan naar hoofdcontent

Goed voorbeeld....



Er stond vandaag een wat frisse wind maar evengoed is het heerlijk buiten werken met al die zon.
Het grasveld ziet er weer redelijk netjes uit en de eerste boom is voor de helft gesnoeid.

Dat snoeien doet Mart met dit apparaatje, een accu zaag, verleden jaar aangeschaft. Voorheen gebruikte hij er een klein zaagje voor maar dit is veel sneller en handiger in gebruik.

Alle takken worden klein geknipt, dat gaat allemaal in de verbrandingston.

Takken van wat formaat worden bewaard voor de kachel.

 En ik heb weer een paar uurtjes aan mijn border besteed. Het was een beetje puzzelen omdat ik verleden jaar wat struiken heb aangeplant en nu moet ik weten of die wel of niet gesnoeid moeten worden en hoe. Ik had de kaartjes nog wel maar zonder blad is een onbekende struik moeilijk te herkennen. Gelukkig maak ik altijd veel aantekeningen van wat ik doe in mijn tuin dus ik ben er uiteindelijk uitgekomen.

Buren Bernard en Dominique kwamen langslopen en bewonderden ons werk. Blijkbaar geïnspireerd door ons zagen we later dat Bernard ook aan zijn tuin was begonnen.

Reacties

Judy zei…
Het wordt weer een paradijsje!
Sjoerd zei…
En nu maar hopen dat ook het weer een beetje meewerkt dit jaar.
Yova zei…
Jullie hebben druk mee om te snoeien. Is wel daar tijd voor om te doen. Kleine stukjes van gemaakt. Border ziet weer netjes uit. Blijven jullie daar lang in Frankrijk? Fijne dagen.
Emie zei…
Hier ligt de nieuw aangeschafte accuzaag klaar om mee te nemen! Wat ziet het er al netjes uit zeg. Lekker bezig jullie.
Jullie hebben nu al eer van je werk en nog maar net begonnen!
willy zei…
jullie hebben er meteen werk van gemaakt Marthy

prettige dag
Edward McDunn zei…
In de zon, is zo'n klus wel te doen lijkt mij.
Ik zou niet weten tot hoever je moet snoeien.
Ger zei…
Goed gereedschap is het halve werk.
En wel zo handig dat jij aantekeningen maakt van planten want wanneer de plant te vroeg wordt gesnoeid loopt zij het risico op vorstschade,vindt de snoeibeurt te laat plaats,dan worden de knoppen wellicht mee gesnoeid en zal de plant niet meer bloeien. Maar door jou jarenlange ervaring weet jij echt wel dat elke plant,struik of boom zijn eigen ritme heeft.
Ik ga ook eens verder aan de gang met mijn oud emaille soppen,huishoudhandschoenen aan en met de ouderwetse vaatkwast om mijn vingers te sparen,mijn man is de afdroog chef vandaag.
Werkse daar!
Zo’n accu staat ook op mijn lijstje :-)
Janny zei…
Wat een handig apparaat, zo'n accuzaag! Daar heb je vast veel plezier met zo'n grote tuin.
miekequilt zei…
Goed gereedschap is het halve werk. Mooie zaag, Mart!
marga zei…
Prachtig om te zien dat jullie weer heerlijk bezig zijn op jullie mooie plekje.
Groeten
Marga
Lies zei…
t Wordt/is weer supermooi, en dan alleen nog -> genieten...!
Lie(f)s.
Annelies zei…
Altijd fijn als dit soort klusjes gedaan zijn.
In de weer zei…
Goed gereedschap, werkt wel zo prettig !
Josephine zei…
Heerlijk om daar weer te zijn, jullie paradijsje. Prachtig om alle knotten te zien, een enorme klus maar weer een mooi begin voor een heel fijne periode.
Elizabeth zei…
Goed gereedschap is het halve werk! En wat is er alweer veel te doen...
Jolande zei…
Geen tijd om je te vervelen.
En inderdaad, goed gereedschap is het halve werk.
bemar zei…
Het ziet er heerlijk uit daar! Lekker buiten bezig, zalig!