Doorgaan naar hoofdcontent

Zuur weer

Deze twee leukerds kwamen we tegen voor een hek toen we gisterenmiddag een rondje Bovenkerk maakten. Het was koud, echt zuur weer en er zat regen in lucht. Op de terugweg kregen we dan ook wat miezerregen. Blij dat ik een muts op mijn hoofd had maar jammer dat ik dacht geen handschoenen nodig te hebben.

 
Hier was flink gesnoeid. De boerin waar we even een praatje meemaakten vertelde dat ze het niet zelf gedaan hadden, ze hadden het uitbesteed aan iemand met verstand van zaken. Het is een grote treurwilg en zes jaar geleden wat hij nog gesnoeid. Net als knowilgen groeit deze boom snel.

Er waren heel veel takken van de boom afgekomen dus er viel daar aardig wat op te ruimen. Dan is het wel makkelijk als je een boerenbedrijf hebt. Een traktor bij de hand om de bossen hout te vervoeren en de ruimte om het op te slaan.

Even verderop in de landwinkel hebben we nog even wat vitamientjes ingeslagen en toen snel naar huis, naar de warmte en een kop thee.

Reacties

In de weer zei…
Ja hier ook, zo guur, maar wij zijn binnen druk bezig.
Heerlijk even doorpakken, zijn we klaar als het beter weer wordt.
Sjoerd zei…
Een paar graden vorst en open weer, daar teken ik voor.
Emie zei…
Je weet dat het weer goed komt met de treurwilg naar oei, wat ziet het er akelig uit.
Judy zei…
Mooie uitdrukking: zuur weer. Als je humeur er maar niet zuur van wordt.
Yova zei…
Bij ons ziet zon schijnen. Lekker droger weer. Is wel kouder geworden. Treurwilg bomen hebben bij in de buurt gesnoeid. Leuk dat je ook bij appels kunnen kopen. Lekker vitamientjes.
Zo'n rigoureus gesnoeid exemplaar staat ook naast mijn huis.
Janny zei…
Ja, het is af en toe flink koud, vooral door de wind, maar gelukkig regent het niet meer en kan het water zakken.
Jolande zei…
Die giraffen vind ik enig.
Ik ben zo blij dat we weer thuis zijn, weg uit het grauwe grijze gure weer.
Lies zei…
Leuk, bij dat hek.
Handschoenen..., een noodzaak!
Een tas vol lekkers!
Lie(f)s.