Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek in de openbare ruimte

 In de fietstunnel onder het Rijksmuseum stond een jonge vrouw te zingen,  ze had een prachtige, volgens mij, geschoolde stem. Het eerste nummer wat wij hoorden was iets klassieks, waarschijnlijk uit een opera. Het tweede nummer kende ik, ‘Time to Say Goodbye’, of  in het Italiaans 'Con te partirò'. Andrea Bocelli, hij was nog aan het begin van zijn carrière, zong het in 1995 op The Night of the Proms in de Ahoy en wij stonden daar. Genoten!

Ik werd nieuwsgierig of deze zangeres ook een naam had en zocht op internet waar ik geen naam maar wel een filmpje vond van een optreden van haar, ook in de fietstunnel. 


 
Toen ik aan het eind van de dag op station Gouda stond te wachten op de bus naar Stolwijk kroop deze jongen, ik schat een jaar of zestien, achter de piano en begon te spelen. Heel mooi, het was duidelijk dat hij niet voor het eerst speelde. De zwerver die naast hem zat verblikte of verbloosde er niet van, misschien heeft hij de jongen almeer zien spelen.

Reacties

Elizabeth zei…
Ik vind het altijd bijzonder als mensen zo in de open lucht optreden. Je moet maar durven... Maar het geeft een bijzonder sfeer en ik daar echt van genieten!
Judy zei…
Geweldig zal dat geklonken hebben in die tunnel! En die piano's op stations leveren vaak mooie concerten op, ik vind het een prima idee!
Bertiebo zei…
Het is altijd mooi in die tunnel. En ik blijf ook bijna altijd een poosje luisteren. Het gaat op afspraak. Niet iedereen mag daar zomaar gaan staan en muziek maken.
Wat leuk, dat filmpje!
Wat heerlijk die mensen die muziek maken in het publieke leven. Daar wordt de wereld mooier van.
In de weer zei…
Wat leuk dat je er een filmpje van vond.
Edward McDunn zei…
Zij zingt zker best wel mooi, op die plek staan ook vaak straatmuzikanten.
Janny zei…
Mooi, dat maakt het een stuk gezelliger op straat!
willy zei…
muziek in de openbare ruimte

altijd genieten Marthy

prettige dag
miekequilt zei…
Ik kan best wel piano spelen en zou graag op een station iets willen spelen. Maar helaas kan ik het niet uit mijn hoofd. Knap als mensen dat wel kunnen.
Emie zei…
Geweldig muziek op straat of in de openbare ruimte. Ik hou er van.
Lies zei…
Wat een stem!
Ook respect voor de pianist. En de zwerver, tja...
Lie(f)s.