Doorgaan naar hoofdcontent

Lijnenspel

Jeanne liet me ook nog even de fietsenstalling Stationsplein zien, het is de grootste fietsenstalling van Amsterdam en wereldwijd de eerste die onder water is gebouwd. Indrukwekkend, ik keek mijn ogen uit. Wat onmiddellijk opvalt zijn die lange rijen met kolommen. 

Deze fietsenstalling heeft een capaciteit van bijna 7.000 plekken. Stel je voor, dan kom je tegen de avond aan op het station, moe van een hele dag werken, ga je naar beneden naar de fietsenstalling en moet daar je fiets nog eens op gaan zoeken in zo'n enorme hal. 

Toen ik weer boven kwam uit die fietsenstalling gingen de lijnen me meer opvallen. Ronde lijnen, schuine lijnen, horizontale en verticale.

Ook hier veel verschillende lijnen en de herhaling doet het hem.
Ik zou de hele dag wel op zo'n groot station kunnen doorbrengen met alleen maar fotograferen en dan niet alleen lijnen.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Nederland en fietsen... En zeker in een stad als Amsterdam kijk je je ogen uit, wat dat betreft.
Judy zei…
Indrukwekkend bouwwerk, die fietsenstalling!
Bertiebo zei…
Het is een fraai gezicht en wat het station betreft, daar kan ik ook uren doorbrengen. Kijken en foto's maken
Sjoerd zei…
Ik vind de eerste foto toch het meest treffend. Dan ben je toch een nietig mens als je niet meer weet waar je fiets staat.
miekequilt zei…
Wat een gebouw. Stem je voor dat iedereen tegelijk zijn / haar fiets komt ophalen. Dat zou wat zijn. De foto's vind ik leuk: inspirerend voor een quilt met veel lijnen.
Haha, dat van die fiets terug vinden…..
Ik ben een keer flink aan het zoeken geweest in de fietsenstalling van Utrecht Centraal. Sinds die keer, maak ik altijd een foto van de plek waar ik m’n fiets stal.
Yova zei…
Bij fietsenstalling hadden wij nooit gezien van binnen. Heel anders uit. Poortjes hebben daar zeker nodig. Leuk dat je in Amsterdam bent geweest. Leuke foto's.
Janny zei…
Inderdaad een prachtige fietsenstalling, wel goed onthouden bij welk nummer je moet zijn.
Ger zei…
En dit is goed bedacht en heeft alles te maken met structuur= ordening-organisatie-regelmaat-systeem.
Zo weet iedereen zonder veel aanwijzingen zijn/haar weg te vinden in deze grote fietsenstalling.
En ook jij kwam met je fotografisch oog aan je trekken in dit lijnenspel en leverde reeks mooie foto’s op.
Jolande zei…
Wat een aparte fietsenstalling. Mooi al die foto´s met lijnen.
Anoniem zei…
Mooi lijnenspel.
Chip of klikker op de fiets, zodat er een lichtje gaat branden wanneer je, je fiets zoekt.
Zo iets als je auto ook heeft; reuze uitvinding vind ik dat

Anneke
In de weer zei…
Écht een mooie fietsenstalling en mooie foto’s.
Lies zei…
Eigenlijk ook heel mooi!
Lie(f)s.
Heel wat netter dan toen de fietsen buiten overal stonden tegen lantarenpalen en bruggen en zo.
Elizabeth zei…
O ja, dat is prachtig om te zien... ik houd wel van dit soort foto's!
willy zei…
indrukwekkend en mooie lijnen in je foto's

maar geen mens te zien

prettige dag