Doorgaan naar hoofdcontent

Laagje poedersuiker

Nadat ik gisterochtend gedoucht had en de kamer inliep zag ik het pas, het had gesneeuwd en het bleef nog liggen ook. Maar gauw ontbijten dan en Bovenkerk in om wat foto's te maken. Zo gezegd zo gedaan en we liepen om half tien in de polder. Het was niet helemaal helder maar dat deed niets af aan het mooie wit wat we zagen. Het maakt alles net iets anders, zo'n laagje sneeuw.

Zover we konden kijken leek het wel of de weilanden een laagje poedersuiker hadden gekregen.

Niet alle basten van de wilgen waren besneeuwd maar deze hing zo scheef dat de sneeuw er wel op was blijven liggen. 

Hij staat er nog steeds, mijn lievelingsboom. Al zo vaak door mij gefotografeerd in alle jaargetijden en nu met een laagje wit op de weilanden en in gezelschap van wat zwanen staat de boom daar wederom prachtig te zijn.

Reacties

Yova zei…
Bij jou ook laagje poedersuiker gevallen. Wat mooi gezicht. De laatste foto is zeker mooi om zwanen achtergrond te zien.Toch is bij ons gisteren wel meer gevallen.
Mevrouw W. zei…
Wij moesten het zonder sneeuw doen. De temperatuur lag boven het vriespunt.
Judy zei…
Hier was het ook maar een dun laagje. Wat een mooie foto's, vooral die besuikerde wilg is prachtig!
KnutzEls zei…
Alles wordt er mooier door.
Elizabeth zei…
Prachtig hè... Zo'n dun laagje is ook heel mooi, zeker als het nog zo vers is. Zo te zien is er bij jullie veel minder gevallen dan bij ons!
In de weer zei…
Het blijft vervelend voor mensen die de weg op moeten, maar ik kan er ook zó van genieten.
Altijd bijzonder toch.
Janny zei…
Prachtig die poedersneeuw, bij ons lag gisteren ook een mooi laagje, nu is het alweer bijna weg.
Mooie foto's. Fijn dat jullie ook even wat sneeuw hadden.
Jolande zei…
De kinderen stuurden ons ook foto´s van een witte wereld.
Ik vind het altijd een schitterend gezicht.
Sjoerd zei…
Hie ligt de sneeuw nu centimeters dik, en het sneeuwt nog steeds.
Emie zei…
Sneeuw geeft een landschap altijd iets sprookjesachtigs. Goed van jou om er direct van te profiteren.
miekequilt zei…
Zo is de sneeuw erg mooi. Serie prachtige foto’s.
Lies zei…
Toch apart hé!
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Best veel sneeuw hier. Het kraakte ouderwets onder mijn voeten. Dat geluid, zo leuk en zo ouderwets
Ger zei…
Fijn om in alle vroegte foto’s te gaan maken in een nog maagdelijk witte wereld ook al is het maar dun laagje.
Maar toen ik vanavond op het journaal de beelden in Limburg zag van files waar automobilisten uren in stranden laat het ook de minder mooie en gevaarlijke kant zien van sneeuw,vorst en gladheid in het verkeer.
Morgen moeten ik ook in alle vroegte de deur uit en ik hoop er onderweg het beste van.
willy zei…
de eerste sneeuw heeft altijd iets magisch Marthy


maar veel sneeuw kregen we hier niet

prettige dag