Doorgaan naar hoofdcontent

Wandelingetje

Tijd om het dorp eens te gaan verkennen, maar dan wel de buitenranden, het weggetje wat van boven naar beneden dwars door het dorp loopt is me nog te stijl. Dit plukje veren wat ik zag liggen valt niet zomaar uit het verendek van een vogel. Het resultaat van een gevecht tussen twee vogels of wie weet, een aanval van een vos. Vossen en wilde zwijnen zitten hier genoeg, die laatsten hoorden we vanmiddag vlakbij brullen. Ze maken echt veel herrie.

Langs het pad de (mannelijke) katjes van de hazelaar. Het zonlicht speelde er doorheen.

De kastanjebomen tegen de hellingen boven het dorp zijn nog kaal, ze komen heel laat in blad.

Er liggen nog wel heel wat kastanjes op de grond tussen de bladeren, overgebleven van de herfst.

Ik moest tijdens dit wandelingetje stijgen en dalen, een goede oefening voor mijn knie want hoogteverschillen heb je niet in de Nederlandse polders. Het is niet echt goed te zien maar dit stukje weg loop behoorlijk naar beneden. 'Kleine stappen nemen in zo'n geval' zei mijn sportmasseuse Suze en dat deed ik dus netjes. Ging goed! Een volgende keer laat ik wat meer van het dorp zien.

Reacties

Sjoerd zei…
Lijkt me anders ook wel schrikken als je zo'n wild zwijn voor je voeten loopt. Vooral als ze jongen hebben zijn ze uiterst agressief.
Judy zei…
Prachtige foto's, Marthy! Wat goed dat je langzaam maar zeker ook aan steile stukken went.
Bertiebo zei…
Zie je ook, die zwijnen en vossen? Wat ziet het er zonnig uit!
Fijn oefenen zo voor je knie. Ik zie je ook genieten!
Mevrouw W. zei…
Het is daar mooi. Fijn dat het weer ook meewerkt en je lekker naar buiten kan.
Elizabeth zei…
Zo heerlijk puur natuur daar bij jullie! Ik geniet graag mee...
Emie zei…
Je ziet aan de kleur van het licht dat we richting lente gaan. Een heerlijk idee. Vooral die foto van de hazelaar geeft dat gevoel.
Willy zei…
Fijn om weer op de vertrouwde paadjes te wandelen. Heerlijk voorjaar al.
Yova zei…
Vogelveren kunnen inderdaad met ander vogels vechten. Dan verliest veren op de grond. Vos kwam op af. Wat zielig. Hazelaar wilde wel weer gaan groeien. Hooi mensen heeft weer er last van. Nu is het kaal. Straks gaat weer bloeien in Lente.Kastanje bomen hebben altijd veel kastanjes. Je hebt heerlijk wezen wandeling gemaakt. Het is zonnig weer. Fijne dag.
In de weer zei…
Goeie oefening !!!
Janny zei…
Fijn dat het lopen steeds beter gaat, de natuur daar is echt prachtig.
Jolande zei…
Fijn dat het wandelen daar ook goed gaat.
In Belgie hebben we ook everzwijnen in ´de achtertuin´.
Ik heb ze nog nooit gezien, maar het zijn er nu zoveel dat ze het bos af en toe sluiten om ze af te schieten...
miekequilt zei…
Wat een mooie wandeling maakte je. Ik vind de bovenste foto erg mooi.
Ger zei…
Heerlijke omgeving om te genieten en te wandelen en weer zó heel anders dan in de polder,maar mooie foto’s leveren beiden altijd weer op.
willy zei…
niets forceren Marthy..

een mooie wandeling zo te zien, met een voorkeur voor de derde foto

prettige avond gewenst
bemar zei…
Ik ben benieuwd hoe de steile trap je afgaat!