Doorgaan naar hoofdcontent

Museumplein

Ik kom niet zoveel in de grote stad dus als ik daar ben raak ik niet uitgekeken en valt er voor mij van alles te fotograferen. De witte vleugel die in 2012 tegen het oude historische gebouw van het Stedelijk Museum is aangebouwd heeft de vorm van een badkuip. Op de foto kijk je van onder af tegen de rand van de badkuip. Niet zo gek dus dat dit nieuwe deel de bijnaam 'De Badkuip' kreeg.

Op het museumplein tegenover 'De Badkuip' staan twee kunstwerken. De drie gigantische platen corten staal waar je tegenaan kijkt vormen het kunstwerk 'Sight Point'  met daarnaast het kunstwerk 'United Square'. De kubus is bekleed met reflecterende chroomstalen afwerking.

In het museum deze roltrap die heel hoog is en zich bij stom toeval mooi liet fotograferen zonder mensen erop.

Reacties

Bertiebo zei…
Dat van die badkuip had ik nog nooit gehoord en ik had het er zelf ook niet in gezien. Leuk!
Judy zei…
Wat een superfoto van de roltrap! Een kunstwerk op zich!
In de weer zei…
Prachtig die roltrap foto, een gelukstreffer !
Sjoerd zei…
Ik vind die kubus echt beeldbepalend, je ziet de dingen uit hoeken die je normaal niet ziet.
miekequilt zei…
Hoewel wij toch vlak bij Amsterdam wonen, komen we er zelden. Laatste keer is zeker vier jaar geleden. Jammer, ik ga toch eens iets regelen. En dan met de MK lekker musea bezoeken. Je inspireert me.
Charlie zei…
Wat een knappe foto!
Lot zei…
Ik ben geboren aan de andere kant van het Rijksmuseum, mijn moeder wandelde altijd in de tuinen eromheen met mij, ik ging op een school die ook aan het Museumplein stond. Maar dit Museumplein is niet meer MIJN Museumplein.
Daarom wil ik er niet meer gaan kijken
willy zei…
"de badkuip" heeft haar naam niet gestolen Marthy


en een prima foto van die roltrap

prettige zondag
Vera zei…
In het "Forum" in Groningen ook véél van die gigantische roltrappen. Ook best een leuk bouwwerk. Daar zijn de roltrappen altijd bezet.
Groet Vera
Jolande zei…
Die spiegelende kubus deed me gelijk denken aan ´"The Bean" in Chicago.
De foto van de roltrap zonder mensen erop vind ik schitterend.
Lies zei…
Je logjes blijven boeiend!
Lie(f)s.
@Die moed..., is weg..., maar dat moeten alle bloglezers niet weten...
Sinds die kraan afbrak (half december) is 't hier achterin de living max. 11°, nog steeds. 300 liter water bevroor in dat open stuk muur... Kkkoud...! Op andere plekjes is 't warmer...
Margriet zei…
Bijzonder dat er even niemand op de roltrap stond, en dat in een stad als Amsterdam!
Heel even dacht ik dat het het CS in Rotterdam was, maar dat duurde maar een seconde. De foto van de roltrap is een treffer!