Doorgaan naar hoofdcontent

Deuren, daken en een gebakje

Onze tweede dag in de Vaucluse, maandag, regende het. Niet erg, we hadden nog een bezoek af te leggen en na dit fijne bezoek waar ik later nog over vertel werd het droog dus hebben we 's middags nog lekker kunnen fietsen. Dorpjes en wijnvelden wisselden elkaar af. In dit dorp een blauwe vlag met een geel zonnetje op de mooie toren en die gele zonnetje waren ook op de smalle weggetjes in het dorp geschilderd. Leuk gezicht.

Een van de mooiste dorpen in de Vaucluse is wel Pernes-les-Fontaines met veel bezienswaardigheden

We stonden vol bewondering te kijken naar dit grote wijndomijn. Er staan grote roestvrijstalen tanks voor de wijnopslag maar rechts daarvan staan op een rek ook houten wijnvaten. Meestal is dit eikenhout, dat geeft een bijzondere, andere smaak aan de wijn.

Leuk straatje in Carpentras. Weer eens wat anders dan parasolletjes.

Zomaar op een straathoek moest ik even stoppen voor de mooie fontein en met de blauwe deur werd het een mooi plaatje.

Drie oude deuren op een rij.

En dit deurtje aan de zijkant van een kerk had zo'n mooie punt. 

Aan de voet van de Mont Ventoux ligt het stadje Bedoin. Hier starten het hele jaar door honderden wielrenners per dag om die beroemde berg te beklimmen alhoewel het niet iedereen lukt. Eenentwintig lange kilometers stijgen, dat is niet niks.  Mart deed het tien jaar geleden en hij zette een tijd tijd neer van 2 uur 10 en dat was zeker niet slecht. Maar het meest herinner ik me zijn afdaling, 70 km. per uur. Gekkenwerk! Ik heb me niet gewaagd aan die berg, zelfs geen stukje. Maar ik fietste wel knap steil naar boven om over het stadje uit te kunnen kijken.

De trap naar beneden was omzoomd met twee kleuren valeriaan, prachtig.

Beneden na een enge afdaling door smalle straatjes beloonden we onszelf met koffie en een gebakje.

Reacties

Bertiebo zei…
Inderdaad een leuk gezicht(je)! Trouwens ook het gebakje kijkt me aan
Mevrouw W. zei…
Weer heel erg mooi allemaal!
Wat een prachtige plaats. Sfeervolle plaatjes. (Ik vind/vond afdalen op de fiets ook altijd het spannendst.) Super dat je weer zo heerlijk kunt fietsen.
Sjoerd zei…
Een hele mooie fotoserie Marthy. Toch vind ik het even terug in de tijd.
Je kon je hart weer ophalen!
Judy zei…
Prachtige schilderachtige plekken! Ja, weer eens wat anders als parapluutjes! Leuk!
Emie zei…
Wat een sfeertje! En dat gebak is dik verdiend hoor na al dat fietsen.
Wat een bijzondere stalen opbouw op die toren op de eerste foto. De tweede foto kan zo naar Bertiebo voor I see faces.
Charlie zei…
Dat hoge gebakje is net een klein troetelbeertje! Mooie foto’s weer en jullie maar genieten!
Mmmm, ik denk dat jij daar een lekkere ‘religieuse’ zit te eten! Een heerlijk Frans gebakje dat bestaat uit een kleine en een grotere soes.
Elizabeth zei…
Ik vergeet nooit meer dat er mannen waren die eindelijk boven kwamen met de racefiets en stonden te huilen van de (in)spanning...
Wat een berg is dat zeg!
O ja, Bedoin... daar zijn we toen ook geweest.
Mooi stukje Frankrijk is dit, prachtige foto's laat je zien!
Marthy zei…
Jaaaa, dat was het, een 'religieuse'. En lekker!
Lies zei…
Een heel andere wereld daar... Het zoete verdiende je!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Geweldig, ik geniet !
SCOTTY zei…
Ja, Frankrijk is fotogeniek. Bijna op elke hoek in een plaatsje kun je wel een mooi plaatje schieten.
Wij waren een paar jaar terug in Ferassierres, bij Sault. Leuk om bij jou nu die (wijde) omgeving weer terug te zien.

Groeten van Scotty & Carola