Doorgaan naar hoofdcontent

Ga als een rivier

Colorado, 1948. Op een koele herfstochtend loopt de zeventienjarige Victoria Nash naar haar dorp met een gammele wagen vol perziken uit het late seizoen. Als ze een kruispunt nadert, vraagt een jongeman haar de weg. Ze kan hem negeren en snel doorlopen. Maar dat doet ze niet.

En zo begint het verhaal over het leven van Victoria en dat leven zal niet makkelijk worden. Maar zij bezit de kracht om te overleven.

Verder vertel ik niet over dit mooie boek, lees het zelf maar. Een sterk verhaal en mooie zinnen met veel gevoel voor taal.

‘We kunnen de momenten die ons maken tot wie we zijn niet kiezen alsof het de rijpste, mooiste perziken aan de tak zijn. In de eindeloze struikeling naar onszelf oogsten we de vruchten die het leven ons aanbiedt.’

Reacties

KnutzEls zei…
Het stond al op mn lijstje, maar moet nog even wachten. Er zijn nog 29 wachtenden in de bieb.
In de weer zei…
Lijkt me een mooi boek !
Wat een mooie foto’s maakte je de afgelopen dagen en .....het prinsesje, écht Saar !
Emie zei…
O jee, mijn lijstje is al zo lang! Maar ik zet hen er toch op.
anneke broos zei…
Het is prachtig......
miekequilt zei…
En weer een boek voor op mijn lijstje. Bedankt voor de tip.
Sjoerd zei…
dat klinkt als een echte aanrader...
Ik vond het ook een prachtig boek!
Sluit mij bij Alet aan, een prachtig boek!