Doorgaan naar hoofdcontent

Het moment pakken wanneer het kan

Gisteren konden we veel zon verwachten, daarentegen de dag erna veel regen. Dus ik stelde voor om na het ontbijt een wandeling te maken en dan een wat langere dan de rondjes dorp die we meestal doen. Fietsen doe ik genoeg maar van wandelen is nog niet veel gekomen en ondanks dat de knie die nog geopereerd moet worden me steeds meer last gaat geven wil ik toch proberen wat te blijven wandelen.

De hellingen hier in de buurt zijn geel van de brem, daar wilde ik wat meer van zien.

Hier vlakbij is er maar één pad waar je niet veel hoeft te dalen of te stijgen en dat is boven Saint Julien du Gua bij Col de la Croix de Fèrrières op 938 m. Dat pad loopt naar Col de Quatre Vios op 1149 m. Het pad stijgt licht en later op het stuk asfalt wat je moet nemen om die laatste col te bereiken nog wat meer.

Maar zover komen wij bij lange na niet. Een half uur heen en een half uur terug had ik met mezelf afgesproken, een mooie training voor de eerste keer. Fietsen gaat heel wat makkelijker merk ik al gauw en daarbij is het pad niet echt vlak te noemen. Keien, losse stenen en boomwortels maken het pad juist moeilijker te lopen maar voor mij een goede training.

Het fijne van die hoogte is dat je een prachtig uitzicht hebt in het dal rechts van het pad. Nog wat verder is er uitzicht naar beide kanten maar dat bewaren we voor een volgende keer.

Mos groeit hier veel en in allerlei soorten, om deze tijd van het jaar lekker fris.

Nadat we dit pad gekruisd hebben zijn we alweer bij de auto. Toen we begonnen was het nog strak blauw, nu trekken de wolken al weer samen maar gelukkig bleef het de hele dag droog. Morgen zien we wel weer verder, dit hebben we alvast.

Reacties

Judy zei…
Wauw, die brem! Wordt met oefenen en langzaam opvoeren de pijn in je knie niet beter? Dat heb ik ooit van een fysio geleerd.
Elizabeth zei…
Prachtig! Zo weids en zo ongerept en heerlijk rustig...
Yova zei…
Prachtig heuvels te zien. Mos groeien wel goed in de natuur. Komt door de vele regen. Fijn weekend.
Sjoerd zei…
lekker genieten van het moment, het weer kun je toch niet beïnvloeden.
Emie zei…
Prachtig die bloeiende brem! Ik ruik het hier helemaal.
KnutzEls zei…
Al dat geel, wat mooi.
In de weer zei…
Mooi altijd die Brem, hier ook komen wij het veel tegen bij een fietstocht.
Het weer valt meestal toch wel mee, gisteren gaf men hier in de ochtend droog, in de middag regen.
Ben dus ‘s-morgens bij onze dochter in de tuin wat gaan doen en aangezien het ‘s-middags ook nog droog bleef, ben ik toch maar iets in onze tuin gaan doen. Een keer een heel kort buitje gehad en toen hebben we even koffie gedronken.
Er zijn, hoorden we, best wel hevige buien gevallen maar niet hier en dat is vaak zo.
Het schijnt dat Oss en Berghem de droogste plekken van ons land zijn, nou dat geloven we natuurlijk graag.
Elizabeth zei…
Staat mijn reactie misschien weer verborgen?
Marthy zei…
Hoe het kan weet ik niet maar jouw reactie was blijven hangen, ik heb hem een duwtje kunnen geven.
Lies zei…
Toch voorzichtig zijn hé...! Mooi weer, dat wel!
Lie(f)s.
Prachtig! Het komt me daar bekend voor, kan dat?