Doorgaan naar hoofdcontent

Het Frankrijk waar ik van hou

Het kerkje waar we langskwamen tijdens onze fietstocht van de eerste dag rond Carpentras was niet veel bijzonders maar de buiten- en binnen deuren waren zo mooi dat ze een foto meer dan waard waren.

Aan het eind van de laan een oud landhuis, bijna niet te zien door de heggen ervoor. Maar het mooist is toch die laan met die oude platanen, die horen bij dat huis.

We gebruikten onze lunch bij deze grote rotsformatie, heel bijzonder.

Toen we even naar boven liepen zagen we deze grot, er was zelfs een raam in uitgehakt. Alles wees erop dat de grot vroeger bewoond is geweest.

We genieten van het landschap met de druivenvelden en op en achtergrond telkens de Mont Ventoux.

Ik zag het  door een poortdeur in een flits en ging ervoor terug. Een allerleukst tuintje, volgens mij van een lieve mevrouw en haar waslijntje met knijpers mochten natuurlijk ook op de foto, die voegden iets toe.

Een mooi doorkijkje in een dorp waarvan ik de naam niet meer weet wat ik eigenlijk ook niet zo belangrijk vind.

Een mooie oude poortdeur. Ook al wordt zo'n huis nog bewoond wordt er niet aan gedacht om zo'n deur te vervangen. In onze garage zitten twee oeroude deuren van kastanjehout en die blijven daar. 

Deze deur hoorde bij het pand op de vorige foto en het zijn juist de details die me opvielen. Dat raampje en dan die mooie deurknop, zo mooi om te zien.

Een plataan, oude huizen een prachtige kerktoren. Dat is het Frankrijk waar ik van hou.

Reacties

Judy zei…
Wat een prachtige dingen, waar je ons van laat meegenieten! Dat tuintje...!
Mevrouw W. zei…
De sfeer van het zuiden... Mijn eerste kennismaking met Frankrijk was in de Provence. Ik ben al op veel plaatsen in Frankrijk geweest, maar het zuiden blijf ik het allermooist vinden.
KnutzEls zei…
Eye candy, zeggen ze in het Engels. En is het ook, snoepgoed voor je ogen. Zo lekker om te zien.
Wat een sfeerplaatjes. Ook het Frankrijk waar ik van hou met al die mooie oude details.
Elizabeth zei…
Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn!
In de weer zei…
En héél veel mensen met jou Marthy !
Ik begrijp je volkomen, zo prachtig daar!
Emie zei…
We zijn het allemaal met je eens. Hier houden we allemaal van!
Charlie zei…
Ik vond de blog ook “eye candy”! (Ik kende de uitdrukking niet, maar vind hem heel geslaagd).Wat is de natuur mooi op dit moment .al die toebehoren aan de huizen in oude staat: prachtig.
Bertiebo zei…
Iedereen is het er mee eens zie ik. En terecht!
Heel anders dan ‘onze’ Ardèche maar ook weer mooi, hè!
Ger zei…
Heerlijk om in die omgevinng te fietsen en de voor jou fotogenieke plekjes van aantrekkelijk oud Frankrijk vast te leggen.
Dat is ook altijd de reden geweest om tijdens onze vakanties, waar ook ter wereld te verblijven op plekken waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan.En dat is achter mijn voordeur eigenlijk niet anders met bijna allemaal spullen uit een landelijk ver verleden die we nog elke dag gebruiken en dienst doen,op de dag van vandaag heel duurzaam.
Janny zei…
Helemaal met je eens, prachtige foto's, vooral van de laan met platanen!
Lies zei…
Heerlijk om ook hier mee te genieten...!
Lie(f)s.
Muggenbeet zei…
Je hebt oog voor de leuke dingen die je tegenkomt. Zo'n 'speciale' foto's maak ik ook vaak, wat weleens gefronste wenkbrauwen bij mijn kompanen oplevert :)