Doorgaan naar hoofdcontent

Water in de Ardèche, er is genoeg dit jaar

Deze schoonheid kwamen we tegen langs de weg in de zuidelijke Ardèche. We kwamen terug van een brocantemarkt waar we beter niet heen hadden kunnen gaan, het was 13 graden, ijskoud dus en ik was een beetje chagrijnig en dat ben ik niet gauw. 

Maar deze mural maakte veel goed want zoiets vrolijkt me op. Het gebouwtje was van een watermaatschappij en de maker van dit moois kon ik niet achterhalen. Het gebouwtje was namelijk rondom beveilig met een hek zodat ik flink moest inzomen voor een goede foto.

Het kleine deurtje links had ik wel gezien toen ik daar stond maar de grote middenin niet. 
Goed gedaan, bijna onzichtbaar.

Reacties

Judy zei…
Mural met het thema water. Mooi!
Zeker prachtig gedaan!En kop op hè!
anja zei…
Erg mooi gemaakt. Ik herinner me een vakantie met mijn ouders in de Ardèche, ik was een jaartje of 16. Het was zo'n droge zomer dat de Ardèche een smal stroompje was geworden. Ik had zo'n luchtbed waar je op kan drijven. We hebben voor de grap een foto gemaakt dat ik daar op lag te "dobberen" maar de waterstand was ter plekke zo laag dat het luchtbed de keien op de bodem raakte. De camping-eigenaar vertelde nooit eerder zo weinig water in de rivier te hebben gezien. Daar hebben jullie dit jaar duidelijk geen last van!
Sjoerd zei…
Een hele mooie mural is dit. Ik kon er ook geen gegevens over vinden.
In de weer zei…
Prachtig Marthy, ja dat vrolijkt je wel op.
Je vorige twee blogjes waren ook weer mooi en een mooie tip over de bloempotten.
Ik kon ineens niet meer op blogs komen, ook niet op die van mezelf, heel frustrerend en opeens is alles weer normaal. Heel gek !
Emie zei…
Deze muurschildering is echt hartstikke leuk zo midden in het groen.
KnutzEls zei…
Echt een hele mooie.
Edward McDunn zei…
Een mooie mural hoor.
Bij 13 graden, moet je de wonterjas aan!!
Charlie zei…
Wat een temperatuurverschil ineens! Maar een mooie mural! Warmt je weer op!
Anoniem zei…
Een hele mooie.
Inderdaad warm is het niet in dit deel van Frankrijk,
maar wij hebben de zon uit Nederland voor je meegenomen.
Toch is er verschil in de waterstand van de rivieren. De meesten hadden veel water,
onderweg naar Bedoin was er zelfs een die tot onze verbazing bijna droog stond.

Anneke


Anoniem zei…
een mooie muurschildering Marthy


gisteren waren er opnieuw plensbuien met alle gevolgen..

een prettige dag gewenst
Gerda zei…
Hi Marthy, mooie muurschildering is dit, vinden wij ook.Waren jullie naar Grospierres? Gelukkig schijnt vandaag de zon, alleen blijft het weer de komende tijd instabiel. Komt niet vaak voor.
Janny zei…
Dat is inderdaad een mooie mural, hopelijk is het intussen wat warmer geworden.
Marthy zei…
Ja, Gerda, we waren naar Grospierres maar het was een markt van niets, plastic en kleding. Het zou 20 graden worden, we vertrokken met 13 en kwamen aan met 13 graden. We hadden voor het eerst! een korte broek, ik een driekwart en shirts met korte mouwen. We hadden het zo koud, zijn gauw naar huis gereden maar hebben wel wat lekkers gehaald voor bij de koffie.
Ger zei…
Ben ook wel eens niet een beetje maar heel chagrijnig maar nooit om dingen waar ik geen invloed op heb,zoals het weer.
Gelukkig dat jij onderweg oog hebt voor murals die je humeur beter stemden.Heel mooi en toepasselijk voor het thema water.
Jolande zei…
Ik vind het een hele mooie mural.
Lies zei…
Ze zit daar, rustgevend, in het groen...
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Ach, van zoveel kou word je toch gewoon vervelend. Fijn dat dit mooie werk je kon opvrolijken. En natuurlijk dat lekkers bij de koffie!
Lut en Luc zei…
Ik heb dit tot stand zien komen, we komen er altijd voorbij als we onze boodschappen doen. Het is een jong koppel die dit heel knap heeft gemaakt