Doorgaan naar hoofdcontent

Een kunstwerk en een woordzoeker

Post uit Nederland, ik ben er dol op, het was van Saar. Een glanzende kaart met een mooie afbeelding, leuk.

Aan de binnenkant van de dubbele kaart had Saar een lieve boodschap aan ons geschreven. Alleen snapte ik dat 'kunstwerk' niet zo.

Maar toen ik de kaart omdraaide snapte ik het helemaal. 'De Sterrenboom', de school van Saar had een kunstproject gehouden en dit was het kunstwerk van onze kleindochter waar een kaart van was gemaakt.
Wat goed van die school, zulke fijne projecten.

Er zat inderdaad nog iets in de envelop, een woordzoeker.

Een woordzoeker met het thema 'Lente' voor een opa en oma die nooit puzzelen, dat wordt een uitdaging. Dochter Floor heeft me telefonisch al enigzins uitgelegd hoe het werkt en ik zal met er in het weekend weleens op storten. Ik moet toch aan Saar kunnen bewijzen dat haar opa en oma dit ook kunnen.

Reacties

Sjoerd zei…
Dat moet toch een makkie zijn. Ik zag al zo een aantal woorden... Wel een super idee!
Judy zei…
Superleuk project van de school! Ik ben al met puzzelen begonnen. :)
In de weer zei…
Fijn zulke projecten van de school.
Goed van Saar om opa en oma ook aan het puzzelen te krijgen.
Emie zei…
Wat een lieverd is die Saar. En knap ook.die puzzel gaat jullie lukken!
En nog leuker dat Saar jullie die kaart dan stuurt. Zulke kunstprojecten op scholen vind ik altijd zo leuk. Zal de kaart die van een tekening van oudste zoon is gemaakt, eens opzoeken en laten zien op mijn blog....
miekequilt zei…
Wat een mooi kunstwerk van Saar. En die puzzel is enig. Ik heb al een aantal woorden gevonden. Gaat jullie ook lukken!
Inlijsten dat kunstwerk van Saar! En die puzzel…..gewoon wachten op een regenachtige dag en dan ervoor gaan zitten.
(Ik ben er al aan begonnen: leuk!)
Edward McDunn zei…
Wat lief en goed van Saar, daar krijgen Opa en Oma een warm gevoel van hè?
Ger zei…
Leuk om post te krijgen van jullie Saar en een hele eer dat haar kunstwerk uitgekozen is.
Er ging bij deze oma meteen een lichtje branden:kleinzoon had op school lang geleden inmiddels ook zo’n soort project,ik kocht een stapeltje kaarten,de opbrengst ging naar goed doel als ik het goed onthouden heb.Weet precies waar in de kast ik het kan pakken en ga dat nu doen.
En die zelf gemaakte woord zoeker is ook knap gedaan.Gaat je vast wel lukken wanneer je het eenmaal door hebt.
Saar krijgt niet alleen opa en oma aan het puzzelen maar ook al jou bloglezers.
KnutzEls zei…
Wat een leuk project. Succes met puzzelen.
Mevrouw W. zei…
Het eerste woord dat ik zie staan in de woordzoeker is 'vrolijk'. En de post van Saar is echt iets om vrolijk van te worden.
Wat een leuke verrassing van jullie creatieve kleindochter. Indertijd heb ik als leerkracht met de school ook meegedaan aan de kunstweken. Dan kreeg je een lespakket waarmee kinderen van alles leren over één kunstenaar en dan gaan ze aan de slag om in de stijl, met de techniek van die kunstenaar zelf een kunstwerk te maken. Die werkstukken gaan dan naar dat bedrijf "kunstweken" en ouders kunnen er het werk van hun kind in druk bestellen. Op diverse formaten/ kaarten , mokken enz. Dat werd enorm gewaardeerd en voor ons als leerkrachten ook een erg leuk project om mee bezig te zijn met de kinderen.

Ik ben wel benieuwd of jullie nu voor Saar ook zelf een woordzoeker gaan ontwerpen
Janny zei…
Leuk dat Saar haar tekening naar jullie heeft gestuurd, en die woordzoeker zal vast wel lukken!
Wat een leuke post!
Frederika zei…
Wat een leuke post
Lies zei…
Heel knap van Saar én van de school!
Lie(f)s.