Doorgaan naar hoofdcontent

Herinnering aan Andrée

Na afloop van ons bezoek in de Vaucluse aan onze voormalige buurvrouw Jany kregen we dit schilderijtje mee. Het is een aquarel, heel fijntjes geschilderd. 

Op de achterkant staat de naam van de schilder en de datum wanneer het geschilderd is: 20 juni 1920. Vier dagen later werd Andrée geboren, de moeder van Jany. Wat is dit bijzonder. Een vriend van Andrée, een antiquair, gaf het aan Jany na het sterven van haar moeder.

Ik wilde het eerst niet aannemen maar Jany stond erop. 'Mijn moeder had altijd zo'n goede band met jullie, zij zou het mooi vinden als dit bij jullie terecht kwam' zei ze. Ze voegde er nog aan toen dat ze er trouwens toch geen plaats voor had, al haar muren hingen vol.

Het schilderij heeft een mooie plek in onze kamer gekregen en telkens als ik er naar kijk denk ik even aan Andrée, een schat van een vrouw die 103 jaar mocht worden.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat prachtig is dat, zowel het gebaar als het werk
Judy zei…
Wat een mooie aquarel! Prachtig, die natuurtinten! Mooie herinnering aan beide vrouwen!
In de weer zei…
Hartverwarmend !
miekequilt zei…
Wat een mooie aquarel. En wat fijn dat je hem toch aannam. Nu kan hij mooi bij jullie hangen en kunnen jullie er weer van genieten.
Wat bijzonder mooi!
Emie zei…
Wat een ontroerend gebaar! Mooi schilderwerkje maar ook die foto van Mart en Andree is zo lief.
Sjoerd zei…
Wat een geweldig gebaar...
Wat een fijn cadeau, maar je hebt het niet nodig om te herinneren. Van Jany snap ik het heel goed, ze geeft het graag aan mensen die een band met haar moeder hadden.
Edward McDunn zei…
Wat mooi, dat doet toch wel iets met je hè?
Charlie zei…
Inderdaad een heel mooi gebaar van echte vriendschap! En die foto van haar met je man zo mooi! Indrukwekkend!
Ger zei…
Er is een probleem met mensen zoals Jany……er zijn er te weinig van.
Het is een mooi landschapje,maar het gebaar van Jany om het juist aan jullie te schenken is nog vele malen mooier.
Jolande zei…
Wat een mooie herinnering en wat een lief gebaar.
Elizabeth zei…
Wat mooi! Ik snap wel dat je het eerst niet wilde/durfde aannemen, maar ik denk dat het voor Jany juist ook rust geeft als het een goede plek krijgt!
Lies zei…
Mooie, dankbare herinnering.
Lie(f)s.