Doorgaan naar hoofdcontent

Aan de slag

Niet dat ik nou echt een hekel heb aan huishoudelijk werk maar met nog zoveel in de tuin te doen wat ik ook eigenlijk leuker vind moet ik mezelf dwingen om toch binnen aan de slag te gaan. Vooruit, een CD met Franse chansons op om in de stemming te blijven en even een ochtendje poetsen. Stapels boeken en anders spul wat meekwam uit Nederland eindelijk een keurig plekje gegeven. Oude bloemen weg en een tak van de kersenboom geknipt voor in huis. Nog wat blaadjes in die schattige vaasjes die ik ooit kocht en de kamer begint er al weer een stuk gezelliger uit te zien. Laat het weekend maar komen.



Reacties

Emie zei…
Leuk die kleine vaasjes op die antieke blauwe schaal! Hier heb ik net paarse seringen in een vaas gezet. Fijn weekend Marthy.
Marthy zei…
Oh, seringen, hier bloeien ze nog niet. Lager, in Privas heb ik ze al wel gezien. Ik denk dat er een snoeischaar meegaat in de auto als we volgende week boodschappen gaan doen. Jij ook een heel fijn weekend.
Inge zei…
Wat geinig, die blaadjes *gauw op zoek naar waar ik die vaasjes heb gezet*
Dat is het fijne van een tuin (en de berm), met een paar blaadjes/takjes en wat kleine flesjes of vaasjes heb je al een mooi stilleven.
Fijn weekend gewenst!
Vlimbouter zei…
Mja, ik werk ook liever in de tuin dan het huishouden te doen...
Die blaadjes in die kleine vaasjes vind ik een geweldige vondst. Ik ga je imiteren ;-)
Elizabeth zei…
Ja, het blijft terugkomen hè dat huishoudelijk werk... Mijn hobby is het ook niet, maar als het dan eenmaal weer schoon en netjes is, kan ik er toch wel van genieten.
Wat een mooi bord heb je daar onder die leuke vaasjes! Dat is het leukste van het huishouden doen; een beetje gezellig maken met spulletjes uit de natuur...

Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth
Marthy zei…
Ik moest ook zoeken naar mijn vaasjes, haha.
Marthy zei…
Leuk de je reageert Jeanette. Ja, de natuur in een onuitputtelijke bron van inspiratie.
Marthy zei…
Blaadjes genoeg in de natuur dus imiteer maar lekker.
Marthy zei…
Dat bord is een plateau, er zit nog een voet onder. Ik heb het al heel lang, weet niet eens meer waar ik het gekocht heb.
Bertiebo zei…
Wat een mooie foto's weer
Onliemie zei…
Toch ook wel leuk het binnen gezellig maken... maar ja met dat mooi weer vertoeven jullie natuurlijk daar niet veel. Die kleine vaasjes met die blaadjes zijn zoooooo schattig!!!
Fijn weekend... maar jullie hebben altijd weekend zeker? ;-)
Vera zei…
Wat kan het toch simpel zijn! Waarom doe ik toch zo moeilijk? Fijn weekend lieverds!!
Marthy zei…
Overdag zijn we bijna de hele dag buiten aan het werk in tuin of moestuin. Alleen 's avonds zijn we binnen. Kris, als je niet meer bij een baas hoeft te werken is het altijd weekend, mooi vooruitzicht toch.
Marthy zei…
Haha, jullie ook een goed weekend, Vera.
Lida zei…
Hoe eenvoudige vaasjes en een uitbundig geschilderd bordje een mooi en evenwichtig beeld kan geven.
Je brengt me op ideeën. Ook die afgeknipte kersenboomtak. Komt die bloesem gewoon uit zo?
Sjoerd zei…
De tuin in huis halen doe ik ook graag...
Marthy zei…
Dat vroeg mijn man gisteren ook, of die kersenboomtak in huis uit zou komen. Nu, een dag later zitten de eerste bloemen erin, zo mooi, Lida.
Marthy zei…
Knip dan maar eens een kersenboomtak, Sjoerd en lees de reactie hierboven.
Mirjam zei…
Ja, af en toe moet dat toch gebeuren hè, dat huishoudelijke werk. En dan loont het ook nog. Dat is helemaal fijn. Heerlijk die bloesem in huis en je blaadjes in die kleine vaasjes doen het ook goed. Hier hangen 5 van die kleine vaasjes voor het raam aan een tak en in elk vaasje zit een tulp. Ook niet verkeerd haha...
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Oh, dat lijkt me ook een leuk idee, Mirjam. Ik heb nog meer van die vaasjes, ga ik ook eens doen.
De afgelopen dagen heb ik je hele blog van eind tot begin helemaal terug gelezen. Leuk. Ben niet heel trouw in reageren, maar zal het regelmatig proberen. Vind zelf die berichtjes ook zo leuk.
Marthy zei…
Pff, dan heb jij heel wat leeswerk gehad, Jeanette;-)