Doorgaan naar hoofdcontent

Van de ene vallei naar de andere

Ik had vanmiddag een afspraak bij de tandarts en dat is wel een stukje rijden waar ik ruim drie kwartier over doe. Mart stond lekker te bouwen aan zijn muurtje wat bijna af is dus ging ik alleen. Ik rij dan eerst onze vallei uit wat een half uurtje duurt en kom dan in de vallei van de Eyrieux. Net voordat deze rivier de Rhône in stroomt ben ik op de plaats van mijn bestemming, St. Laurent du Pape. Op de brug daar heb ik de rivier van verschillende kanten gefotografeerd, boven richting het dal, onder richting de Rhône met helemaal in de verte de Alpen.



Op de terugweg door onze vallei zat ik echt weer te genieten, vooral van alle verschillende tinten groen die je eigenlijk alleen in het voorjaar ziet. Ik ben verschillende keren gestopt om foto's te maken. De weg volgt het riviertje de Auzène dus dat betekent veel bochten. Op de onderste foto is te zien dat de brem gaat bloeien. Als ik uitstapte kon ik het ruiken. Over een paar weken staan hier hele hellingen geel te zijn, een prachtig gezicht.




Reacties

Bertiebo zei…
Prachtig allemaal. Ik zou bijna naar Frankrijk willen...
Inge zei…
Naar een Franse tandarts?
Dat stoppen onderweg om foto's te maken, geweldig!
En zo herkenbaar.
Fijn weekend alvast.
Elizabeth zei…
O wat mooi! Wat heerlijk zoals jullie daar wonen en leven...
Het is dat we geen tijd hebben i.v.m. de komende verhuizing, maar anders zouden we graag weer naar Frankrijk gaan met de camper.
Echt een extra dimensie met al die hoogteverschillen!
Jeanne zei…
Ja, al die tinten groen............. de natuur is nu zo mooi!
Marthy zei…
Ja hoor, die heb je ook in Frankrijk, tandartsen;-)
Marthy zei…
Ik was nu alleen dus kon stoppen wanneer ik wilde maar Mart is op dat gebied gelukkig ook heel geduldig.
Marthy zei…
Och Elizabeth, Frankrijk loopt niet weg hoor, dat wacht wel totdat jij netjes bent verhuisd.
Marthy zei…
Als ik kon schilderen, Jeanne, ging ik zitten met mijn doek en penselen.
Marthy zei…
Waarin ik mag rondlopen, Ageeth.
A3 zei…
Met jouw fotocamera schilder jij de mooiste landschappen voor ons!
Lida zei…
Heel herkenbaar. Als wij in Frankrijk rondrijden wil mijn man ook om de haverklap stoppen om foto's te maken. Zucht.....
Ik probeer wel altijd geduldig te zijn, maar da's niet altijd makkelijk hoor.
't Is een prachtig gebied. Wat een genot om naar de tandarts te moeten.
Mooie idyllische plaatjes.
Inge zei…
Gelukkig wel :-) De meest foute, een Nederlander nota bene, is gelukkig niet meer in den Franse lande
Marthy zei…
Dank je voor het compliment, Emie. Ik zou willen dat ik echt kon schilderen. Een paar jaar op les gezeten maar ik heb het opgegeven, dat soort creativiteit ontbreekt mij. Fijn dat het dan toch nog een beetje met mijn camera lukt.
Marthy zei…
Viel wel mee hoor Lida, de tandarts. Ze heeft me zelfs geen pijn gedaan en ik ben er weer voor een jaartje vanaf.
Wieneke zei…
Ik moest ook naar de tandarts (in Groningen stad) maar de weg er naar toe was bij lange na niet zo mooi als wat jij hier laat zien. De A7 is de saaiste autoweg op de A28 na dan. Ik ben zo blij dat je er 130 mag rijden. :-)
Marthy zei…
Ik heb een vrouwelijke tandarts, Inge. Het is een schat en zeer kundig.
Marthy zei…
En ik ga door al die bochten niet harder dan 50 maar zit ondertussen zo te genieten dat ik af en toe mezelf moet toespreken om op de weg te letten.
Nana zei…
Echt een prachtige streek. Je zou voor je plezier naar de tandarts rijden. ;-)
Marthy zei…
Wetende dat ze me geen pijn ging doen deed ik dat ook, Nana.
Vlimbouter zei…
Prima idee: een tandarts nemen waar je langs een mooie weg naar toe moet. Want niemand gaat graag naar de tandarts, toch? Bij mij is het alvast een halfjaarlijkse 'mauvais moment à passer'. Maar als ik er langs zo'n mooie weg heen kon, wie weet keek ik er dan wel naar uit?
Vera zei…
Oh ja, heel herkenbaar voor mij en schitterend mooi. Ik zou er zo kunnen wonen, alleen al voor de stilte en heb heimwee
Sjoerd zei…
Als ik zo kijk naar dat groepje huizen zijn ze eigenlijk best wel groot en dicht op elkaar gezet... Ik vraag me af met welk doel, want er is ruimte genoeg.
Marthy zei…
Nou, naar uitkijken is wel wat teveel van het goede, maar het was deze keer geen straf.
Marthy zei…
Het is zo weer vakantietijd, Vera en dan mag je weer;-)
Marthy zei…
Ik heb de foto van het dorpje van de zijkant genomen, dus het lijkt wel erg dicht op elkaar. Waarom niet veel wijder uit elkaar? Ik zou het niet precies weten, Sjoerd. Veiligheid, bescherming tegen de wind misschien?
Annelies zei…
Dat is vast die mooie weg vanaf Saint Saveur de Montagut, jullie kant op?
Marthy zei…
Klopt Annelies. Hij verveelt nooit, die weg.
Nana zei…
Hahaha dat geloof ik.
Mirjam zei…
De reden van je ritje was misschien niet zo prettig, een bezoekje aan de tandarts staat hier niet hoog op mijn 'leuke dingen' lijstje, maar de beelden die je vastlegde tijdens dit ritje zijn super mooi. Wat moet het een mooi gezicht zijn als straks de hellingen helemaal geel kleuren. Ik vind het zo al prachtig.
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Er komt straks vast weer een foto van die gele hellingen, Mirjam.