Doorgaan naar hoofdcontent

Brrrrroem

Ik zag het gisteren pas, dat vodje op het publicatiebord in ons dorp. Er zou vandaag weer een rally door de vallei gaan en de hele boel zou afgesloten worden. 'Houd rekening met doktersafspraken' staat er dan nog bij. Grapjas, die burgemeester van ons! Nu hebben wij al twee keer de Rally van Monte Carlo hier meegemaakt en gelukkig was dit van een andere orde. Volgens de twee controleurs die aan de doorgaande weg stonden (wij komen vanuit ons dorp van dat linkerweggetje omhoog) stonden er 247 auto's op de lijst om mee te doen maar er zouden er behoorlijk wat niet doorkomen wegens problemen van motorische aard. Want het waren wel allemaal oudjes, die wagens. Er zaten trouwens schitterende exemplaren tussen, een liefhebber zou gesmuld hebben. Ze gingen gelukkig niet zo hard als de auto's in de rally van Monte Carlo en al dat publiek bleef ons ook bespaard. Rond een uur of twaalf, toen wij allang weer boven in onze tuin bezig waren verstomde het geluid, kwam de bezemwagen eraan, werd het rode lint weggehaald en vertrokken de mannetjes met hun auto. Rust!!!





Reacties

Emie zei…
Ha, ha, je bent geen echte liefhebber. Maar wel leuke foto's hoor.
KnutzEls zei…
Mijn man had de tuin rustig laten liggen en was zeker gaan kijken...
Marthy zei…
Nee, en Mart ook niet echt. Maar ach, voor een paar fotootjes wilde ik wel even naar beneden gaan.
Marthy zei…
Het interesseert mijn man maar matig, Els, maar zijn beste vriend zou hier likkebaardend aan de kant van de weg gestaan hebben
Inge zei…
3 jaar geleden was de de gumpball race in Riga, dat is een race voor mensen met extreem dure auto's. Mijn zonen hebben gesmuld! Ik daarentegen vind dat maar niks
Marthy zei…
Dit waren geen extreem dure auto's, tenminste, dat denk ik niet maar toch moet je wel een paar centen hebben om zo'n auto erbij te hebben en mee te kunnen doen in dit soort rally's.
Oh wat leuk! Dat doen ze in Frankrijk vaker geloof ik. Ik herinner me die keer dat wij halverwege een dagtocht zeker een uur bij een doorgaand weggetje hebben staan kijken naar dit soort oude auto's die voorbij kwamen tuffen. Hartstikke leuk ;o)
Marthy zei…
Ja, de Fransen zijn geloof gek op dit soort rally's en de bochtige weggetjes van onze vallei. We zien wel een paar keer per jaar die auto's voorbij komen, gelukkig meestal in een rustig tempo en niet zoveel als gisteren.
Jeanne zei…
Je weet wel, dat je in een mooi gebied woont, als zo'n rally langs komt! Schrale troost? Ik heb geen verstand van auto's, maar ik zie wel dat het aparte gevalletjes zijn, die daar voorbij komen.
Marthy zei…
Ach Jeanne, we maken ons er niet echt druk om. Soms moet je dingen voor lief nemen en die auto's die voor bij komen zijn inderdaad echt apart.
Sjoerd zei…
Daar had ik ook aan de kant van de weg gestaan, zeker weten.
Marthy zei…
Haha, dat had ik al op voorhand gedacht, Sjoerd. Dit was echt spekkie voor jouw bekkie.
Zijn gisteren wat van die (of soortgelijke) auto's tegengekomen onderweg. Wel om ter knapst.
Marthy zei…
Wie weet, hebben die auto's van jou hier wel door onze vallei getoerd.
Mirjam zei…
Dat zouden wij allebei wel graag gezien hebben. We zijn gek op deze klassiekers. En dan vooral als ze nog rijden ook. Heel erg gaaf om bij te zijn lijkt me.
Ik wens je een heel fijne zondag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wij vinden het leuk om even te kijken maar zijn er niet echt wild van, Mirjam.