Doorgaan naar hoofdcontent

Wandeling Balazuc (1)

Balazuc, met zijn prachtige ligging aan de rivier de Ardèche wordt tot een van de mooiste plaatsjes van het departement gerekend. Hoog zomer kan je in dit kleine stadje over de hoofden van de toeristen lopen maar nu was er van drukte niets te merken. Een uur zuidelijker van onze woonplek wil zeggen dat de temperatuur op deze mooie dag vanzelf hoger is, we hebben vandaag de twintig graden ruimschoots gehaald.



Eigenlijk is dit de mooiste tijd om hier een wandeling te maken, het is nog rustig en de natuur is al wat verder dan bij ons. Al dat frisse groen, bloeiende bomen en in de bermen langs het pad feest met veel kleur.



Ik haalde de wandeling van internet en zette hem op de GPS wat prima ging. We liepen van Balazuc langs de Ardèche noordelijker naar de brug net voor Vogué en gingen daar aan de andere kant van het water terug. Ik heb zoveel mooie foto's gemaakt dat het jammer zou zijn die niet te laten zien. Morgen krijgen jullie daarom nog een verslagje van de terugtocht.






Reacties

Onliemie zei…
Oh wat is het daar ook mooi...zelfs het weer is terug wat het zou moeten zijn! Heerlijk om zo'n plaatsen buiten het drukke zomerseizoen te kunnen doen!
Nog een fijne zondagavond.
Sjoerd zei…
Gewoonweg schitterend. Ik ben er eens op vakantie geweest toen ik jong was. Niet aan de toeristenkant, maar hoog boven. Ik kan me alleen niet meer voor de geest halen hoe het plaatsje heette.
Elizabeth zei…
Oh, is dat niet dat plaatsje waar je allemaal van die nauwe straatjes hebt waar je niet met de auto kunt komen? Overal trappetjes .., en steegjes ..?
Jaren geleden waren we in die omgeving op vakantie en stonden we op camping Le Chamadou, dat is er vlakbij. Het was toen midden in de zomer en erg warm. Maar wel schitterende natuur!
Heerlijk om die foto's te zien, herinneringen komen weer boven ...

Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
In de hoogzomer blijven we in onze eigen buurt waar het niet erg toeristisch is, Kris. Onder Aubenas begint dan de drukte.
Marthy zei…
IK zou het ook niet weten, Sjoerd.
Marthy zei…
Klopt Elizabeth, dat is dat plaatsje. Leuk om doorheen te lopen. Camping Le Chamadou ligt in Lanas waar wij ook doorheen liepen.
Inge zei…
Ja mooi, prachtig! Ik krijg zo'n zin om weer eens richting Ardèche te gaan!
Marthy zei…
Doen, Inge, het is zo'n mooi departement.
Unknown zei…
Wat een mooie locatie...geniet er lekker van.
Marthy zei…
We hadden een mooie dag met een schitterende wandeling daar, Jolanda
Lida zei…
Schitterende foto's. Het plaatsje komt mij bekend voor. Kan best zijn dat wij daar ook wel eens geweest zijn, maar wat dat betreft is mijn geheugen een zeef. We zijn 'n paar keer in de zomer in de Ardéche geweest, maar één keer was het begin mei. Een kleine camping aan de rivier, iets onder de Pont d'Arc. Wat heerlijk was het daar. Geen drukte en fantastisch weer.
Vlimbouter zei…
Jouw mooie foto's deden heel wat herinneringen bovenkomen. Heel in het begin van onze verkering, gingen mijn echtgenoot en ik samen met mijn ouders op reis naar de Ardèche. We logeerden er in Vogué, in een hotelletje aan het water met heel jonge eigenaars, die weliswaar het vak nog een beetje moesten leren maar toch heel charmant waren. We zwommen in, wandelden naast de Ardèche en bezochten uiteraard ook Balazuc. Heerlijke herinneringen aan een prachtige streek.
Marthy zei…
Het is ook in de zuidelijke Ardèche prachtig, alleen in de zomer veel te druk en wij vinden het daar dan ook veel te warm. Wij zitten noordelijker en in de bergen, dat is zomers wat aangenamer van temperatuur.
Marthy zei…
Leuk dat ik ervoor zorgde dat je even terug in de tijd was;-)
Bertiebo zei…
Wat krijg ik zin in vakantie, hihi!
Marthy zei…
Ik kan het me helemaal voorstellen, Bertie.
Onliemie zei…
Goeie tip! Als we ooit tijdens de zomer naar de Ardèche gaan volgen we je raad op! Niet onder Aubenas!
Mirjam zei…
Wat prachtig is het daar. Ik ben er stil van.
Het is dat wij dit jaar al naar Noorwegen gaan.
Fijn dat jullie zo genoten hebben van deze omgeving en van dit mooie stadje.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Noorwegen zal ongetwijfeld ook prachtig zijn, Mirjam. Hoop er foto's van te zien op je blog.
Oh, wat een feest der herkenning :) Heb meteen het fotoboek erbij gepakt, en manlief en ik zitten nu weer terug te denken aan de schitterende tocht die we daar liepen! Super om de mooie en heerlijke beelden weer bij jou terug te zien, ik krijg spontaan heimwee ;o) Bedankt voor het meegenieten!!
Mirjam zei…
Die gaan er zeker komen hoor Marthy. Echt wel!!
Marthy zei…
Wat leuk Stephanie dat jij daar ook al eens gewandeld hebt. Je kan daar prachtige tochten maken, wij liepen ook al eens de andere kant op.