Doorgaan naar hoofdcontent

Hier wordt een mens gelukkig van

'Het regent niet meer en het is helder' zei Mart vanmorgen vroeg toen we nog in bed lagen. Hij had gelijk en we bleven niet lang meer liggen. We zaten ook niet lang aan de ontbijttafel, we wilden naar buiten. Mart haalden de laatste spullen uit de auto en aanhanger en ik begon met potjes en plantjes. Die knalgele violen zette ik op de binnenplaats want daar is wel wat kleur nodig. De mooie geraniums kregen een veel grotere pot want daar wil ik de hele zomer plezier van hebben en dat gaat vast niet in dat onnozele kleine plastic potje.


Mijn kleine terrasje aangeveegd en daar potten met violen, bolletjes en de vetplanten opgezet. In die hoge pot zit de 'Emerald Dream', een wintergroene niet klimmende clematis uit Nieuw-Zeeland. Hij bloeit maar twee maanden, april en mei, maar omdat hij groen blijft ging hij bij mij door de keuring.



Ja, dit is wel een verschil met de foto van gisteren. Potten achter de tuinmuur vandaan gehaald, wat opgeknapt, een pot violen erbij en alles een plekje gegeven. Mijn twee verjaardagscadeautjes die er nog steeds fris uitzien op de tafel en je krijgt een heel ander beeld. Zie je dat vest daar over die tuinbank hangen? Dat trok ik uit, zo lekker was het vanmiddag. Wat voor weer het morgen ook wordt, deze dag hebben we alvast te pakken en we hebben samen ontzettend veel gedaan.



Reacties

Vlimbouter zei…
Ik ben helemaal weg van die knalgele viooltjes in de typisch Franse gietijzeren staander. Zo helemaal vakantie! Fijn dat het dan toch plots wel heel mooi weer werd!
Hier is het koud en het regent en waait erg hard.
Bertiebo zei…
Heerlijk! Hier nog maar even wachten met het vullen van de potten, hoewel ik stiekem toch al wat kocht
Jeanne zei…
Vooral die zon geeft het zo'n 's zomers effect! Ik heb mijn bakken ook al gevuld met verse violen en zo, maar het effect is nul komma nul in de regen!
gewoonhannah zei…
Aaaah, wauw. ik kom naar je toe:-)
groet Hannah
Marthy zei…
Mooi hè, dat rek. Ik kocht hem jaren geleden en zette hem met doos en al op zolder. Vergat hem en kwam het rek twee jaar geleden tegen op mijn grote zolder. Nog steeds blij mee.
Marthy zei…
Moeilijk om nu leuke plantjes te weerstaan, weet ik alles van.
Marthy zei…
Ik hoop dat morgen bij jullie de zon schijnt. Hier geeft het toch weer wat buien op.
Marthy zei…
Kom maar hoor, Hannah. Ik heb twee leuke logeerkamers en ook nog een vakantiehuis te huur;-)
Lida zei…
Wat ziet het er gezellig uit! Die vrolijke kleuren....prachtig, daar wordt ik helemaal blij van. Jullie zijn net op tijd vertrokken want hier is de herfst weer aangebroken....brrr...
Marthy zei…
Wat jammer nou, Lida. Maar ik ben bang dat we er hier ook nog niet helemaal zijn. Maar goed, het staat en dan geniet ik wel tussen de buien door.
Jolanda zei…
Wat een beetje kleur en zon kan doen! Ziet er supergezellig uit. Het was hier vandaag weer guur:(
Sjoerd zei…
Nu nog even het gras maaien en in orde maken en je bent weer helemaal thuis...
Marthy zei…
Heerlijk om het zo gezellig te maken, Jolanda. En dan ook nog lekker weer vandaag.
Marthy zei…
Aan het eind van de middag zijn er al wat distels uit het gras gestoken, Sjoerd, morgen gaan we verder.
Onliemie zei…
Oh wat ziet het er mooi uit nu! Heerlijk in het zonnetje! Ik duim dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.... duim jij dan een beetje voor ons? ;-)
Emie zei…
Van alleen al die foto's word ik gelukkig!
Marthy zei…
Ik gun iedereen altijd mooi weer Kris, zeker in zijn vakantie of in het weekend. Ik geniet altijd als ik andere mensen zie genieten. Dus ik duim me te pletter.
Inge zei…
Mooi en fleurig: welkom voorjaar!
In de weer zei…
Het klopt nog steeds, na regen komt zonneschijn !
Onliemie zei…
Dikke mercie alvast... maar het wil hier nog niet echt lukken! ;-)
Marthy zei…
Haha, dat begrijp ik Emy, jouw gedachten zijn al in Italië natuurlijk.
Marthy zei…
Een mens zou er fleurig van worden, Inge;-)
Marthy zei…
Helemaal waar, Toos, en vandaag opnieuw de zon.
Mirjam zei…
Oh Marthy wat heerlijk. De zon schijnt weer. Lekkerder kun je het niet wensen. Hier willen we ook een wat hogere temperatuur, maar ja, dat komt vanzelf wel.
Wat ziet dat er allemaal lekker uit, zo met de bloeiertjes er bij. Lekker Frans plaatje hoor, zo die geraniums in de potten op het trapje. Tenminste zo zie ik een Frans plaatje voor me haha.. Heel gezellig.
Ik hoop dat je heel erg veel mooie dagen zult beleven deze zomer en dat je heel erg mag blijven genieten van dit alles.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het is zo fijn om hier weer te zijn, Mirjam en met volle teugen van ons mooie plekje te kunnen genieten.
Wow, wat genieten van die zon en heerlijke bloemekes :) Een dag met een gouden randje!!
Marthy zei…
Vandaag weer een gouden dag en daardoor weer veel gedaan in de tuin, wat geeft dat toch een goed gevoel.