Doorgaan naar hoofdcontent

Gemis

Ik zal ze weer gaan missen, onze kleinkinderen, daar ontkom ik niet aan. Voor mij is dat eigenlijk het enige nadeel van gedeeltelijk in Frankrijk wonen. Om deze tijd verlang ik er weer naar om daar te zijn, heb ik het wel weer gehad met Stolwijk. In de Ardèche leven we veel meer buiten, beleef ik de natuur zo veel intenser. Ik wil aan het werk in mijn border en in de moestuin, de winter van me afschudden. Maar ja, zo'n Saartje hè, tweeëneenhalf en ze verandert nog zo snel. Die ga ik het meeste missen. Over vijf weken komen we weer even terug en deze zomer komt ze op bezoek bij oma en opa. Gelukkig!

Reacties

gewoonhannah zei…
En Saartje zal haar opa en oma missen. Ik begrijp het goed! Kon je ze maar meenemen hé!
Groet Hannah
Bertiebo zei…
Ja ik snap het ook heel goed. Maar fijn dat je haar toch een paar keer ziet deze zomer
Inge zei…
Ik zie dat bij mijn schoonzus en zwager. Zij zijn heel vaak in hun tweede (t)huis in Oostenrijk. Maar nu zijn ze sinds kort oma en opa ..... en dat verandert de zaak.
Marthy zei…
Je wilt eigenlijk niets missen van de ontwikkeling van zo'n kleintje, maar ik ontkom er niet aan. Ik moet er ook niet een te groot probeem van maken.
Marthy zei…
Dat maakt het wat makkelijker, Bertie.
Marthy zei…
Dat wist ik van te voren en daarom hebben wij al vroeg besloten om nooit permanent in Frankrijk te gaan wonen, Inge.
Wieneke zei…
Ja, da's dubbel. Maar veel skypen dan ;-)
Vlimbouter zei…
Gelukkig bestaat er nu Skype en kan je heel veel mailen. Zo blijf je toch virtueel nog dicht bij elkaar. En terwijl je geniet van de natuur in de Ardèche, kan je uitkijken naar het bezoek deze zomer.
Sjoerd zei…
Tsja, als kersverse opa snap ik wat je bedoeld...
Mirjam zei…
Ja juist in die eerste jaren van zo'n meiske (of jochie) gaat alles nog zo ontzettend snel. Gelukkig zie je hen na een paar weken al weer en van de zomer ook nog even lekker bij jullie in de Ardeche. Maar missen zul je ze zeker...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ja, het is inderdaad dubbel, Wieneke. Je verlangt naar die plek maar je laat ook wat achter.
Marthy zei…
Skype is inderdaad een zegen.
Marthy zei…
Haha, die opa!
Marthy zei…
Ach, het is allemaal zo erg niet Mirjam, maar het knaagt een beetje.
Lida zei…
Oei, dat afscheid nemen is altijd even een lastig moment. Maar jullie hebben weer iets om naar uit te kijken. En die 5 weken zijn zó voorbij!
In de weer zei…
Tel je zegeningen zou ik zeggen maar ik voel helemaal met je mee.
Leuke uitspraak die je op het blog van Bertiebo hebt gezet.
Marthy zei…
Zo is het Lida, we kunnen ons weer verheugen op het weerzien.
Marthy zei…
Mijn moeder, Toos, zat vol met uitspraken en gezegdes. Als kind had ik er een hekel aan maar hoe ouder ik word hoe meer ik de diepere betekenis van sommige zie en ze vaak gebruik.
Nana zei…
Oh dat snap ik volledig. Wij kunnen nog niet zoveel weken na elkaar weg omdat manlief nog werkt. Het gezin zal nadien voor ons toch ook het struikelblok zijn vrees ik. Leve skype hé!? ;-)
Marthy zei…
Ja, we skypen veel, Nana. Een prachtige uitvinding.
Nana zei…
Dat geloof ik best. :-) Kleine momentjes van geluk om ginder te koesteren en van na te genieten.