Doorgaan naar hoofdcontent

In het wild

Op de terug weg uit Privas waar we boodschappen deden nam ik wat foto's van het stinkend nieskruid (Helleborus foetidus) wat overvloedig hier tegen de hellingen groeit. Het is de wilde soort die in Nederland niet veel voorkomt.

In de bermen staan veel sleutelbloemen maar omdat er vanmorgen veel wind stond lukte het me niet om ze te fotograferen, alle foto's waren bewogen. Dan maar een bosje plukken en thuis met wat blauwe druifjes in een vaasje gezet, kan ik er wat langer van genieten. We krijgen vanavond vrienden te eten en op het vuur staat een pan Italiaans stoofvlees te sudderen. Om in de sfeer van dat land te blijven maakte ik als dessert een schaal tiramisu met bitterkoekjes en perziken.



Reacties

Hhhmmmm... zowel de bloemen als het dessert :)
Emie zei…
Buon appetito, ziet er goed uit en zal heerlijk smaken!
Jeanne zei…
Zo sfeervol!!
Sjoerd zei…
Mooi die Helleborus. En maak er een gezellige avond van...
Onliemie zei…
Verdorie... zo jammer dat we niet meer in de buurt waren...die Tiramisu had ik wel willen proeven om nog maar te zwijgen over de Italiaanse stoofschotel... ha en ook top dat ik nu de naam ken van dat plantje dat ik overal in de Provence zag : Helleborus Foetidus... mooi toch wel hé? Geniet van een fijne avond met vrienden! Gelukzak!
Marthy zei…
Ik genoot van alle twee, Stepjanie.
Marthy zei…
Ik hoop dat jullie, ergens onderweg, ook lekker gegeten hebben, Emie.
Marthy zei…
Met een bloemetje op tafel, lekker eten en goede vrienden komt de sfeer vanzelf, Jeanne.
Marthy zei…
Met Belgische vrienden heb je altijd een goede avond, Sjoerd.
Marthy zei…
Ja, ik prijs mezelf gelukkig, Kris. Die Helleborus heet niet voor niets stinkend nieskruid, bij aanraken geeft hij een niet zo fijne lucht af, ik heb het uit geprobeerd;-)
Onliemie zei…
Gelukkig heb ik het niet aangeraakt... want dat wist ik echt niet. Ik leer hier geweldig bij! :-)
Mirjam zei…
Nu ben ik echt heel benieuwd of stinkend nieskruid ook echt stinkt? Je sleutelbloemetjes zijn heel mooi, zeker samen met de blauwe druifjes. En je toetje voor vanavond ziet er verrukkelijk uit. Heel veel plezier met jullie vrienden. Geniet ervan.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Mirjam zei…
Oeps, was voor gisteren dus, dat toetje. Afijn ik wens jullie vanavond ook een heel fijne avond hoor...
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het werd een gezellige avond, hoor Mirjam. En ik kan je verzekeren dat dat stinkend nieskruid echt stinkt.
Lilian Wassen zei…
Het was absoluut gezellig, en heel lekker! Wij prijzen ons gelukkig dat we zulke fijne vrienden hebben in de Ardeche! Nog bedankt Marthy en Mart, in de zomer komen jullie het maar terug halen :-) Liefs van Noor, Floris en Lilian
Marthy zei…
Bedankt lieverds, ook wij vonder het gezellig. Tot juli, we kijken er naar uit.