Doorgaan naar hoofdcontent

Blokkades

Omdat we vreesden voor acties op de Belgische wegen vertrokken we al om vijf uur richting Frankrijk. Vrachtwagen chauffeurs blokkeerden vrijdag al op veel plekken de snelwegen. Daarmee protesteren ze tegen de tolheffing en tegen het uitblijven van toezeggingen door de federale overheid in België. Bij Antwerpen en Brussel waren we de ochtendspits nog mooi voor maar net voor Namen stuitten we op stilstaande vrachtwagens. Gelukkig werd de vluchtstrook vrijgelaten zodat de personenauto's konden passeren dus we hadden er niet veel last van. Ook aan de andere kant van de weg rijen vrachtwagens waarbij kilometers verderop ook de personenauto's niet verder konden. Vlak voor de Luxemburgse grens was het weer raak, ook weer aan beide kanten dubbeldikke rijen vrachtwagens. Bij elkaar moeten er zeker een paar duizend vrachtwagens stilgestaan hebben. Ik waag me niet aan een schatting maar dit moet het bedrijfsleven enorm veel geld kosten. Verder verliep onze tocht heel voorspoedig want voor de rest van de dag hadden we bijna geen vrachtwagens op de weg. Bij de laatste stop maakte ik de onderste foto van dat frisse lentegroen. Er is hier in het zuiden al veel kleur in de natuur, dat wordt genieten.



Reacties

Emie zei…
Een heel mooi seizoen in de ardeche gewenst, ga er maar heerlijk genieten
Ineke zei…
Welkom thuis in jullie geliefde Le Serret.
Geniet van alles!
Nana zei…
Oh dat was de moeite. Nu genieten maar! Wij tellen ook stilaan af. Hopelijk geraken we zonder problemen op de baan ginder.
Marthy zei…
Dank je Emie, ik ben ontzettend blij dat ik er weer ben.
Marthy zei…
Ik ga morgen een toertje Le Serret doen, Ineke. Het huis warmt al op en de bruine bonensoep smaakte goed.
Marthy zei…
We hadden het, met aanhanger, in elf uur gedaan, dus dat is heel netjes. Altijd weer blij als we goed aangekomen zijn.
Mirjam zei…
Jullie zijn er al? Jeetje wat snel zeg. Nou geniet er lekker van, het gaat weer een heerlijk seizoen worden. En op deze manier geniet ik lekker me je mee.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ik ga volop genieten van al het moois om me heen en laat jullie meegenieten, Mirjam.
Bertiebo zei…
Heerlijk zeg. ik wens je een mooie zomer!
Jeanne zei…
Fijn dat jullie er al zijn. Zo'n reis lijkt me toch een hele onderneming. Maar nu kan het grote genieten beginnen! Leuk!
Marthy zei…
Gaat vast lukken, Bertie.
Marthy zei…
Wij vinden het reizen niet erg, houden alle twee van autorijden. Ik zit rustig een uurtje te lezen of lekker even weg te dommelen.
KnutzEls zei…
Dat deden jullie snel. Een fijne tijd in la douce France.
Sjoerd zei…
Die laatste foto... super.
Marthy zei…
Ondanks de blokkades ging alles voorspoedig, Els, en we gaan weer een mooie tijd tegemoet.
Marthy zei…
Vond ik ook Sjoerd, vandaar de foto. Dat mooie lichtgroen, het pakte me meteen.
Inge zei…
Fijn dat jullie er al zijn!
Lida zei…
Bruinebonensoep? Haha.....dat is wel het laatste waar ik aan denk als ik in Frankrijk zou zijn.
Zo fris lentegroen en stil zie ik zo'n aire nooit. Meestal is het al wat dor geworden, zitten er overal mensen en ligt er allemaal troep.
Marthy zei…
Ja, lach jij maar om die bruinebonensoep, maar hij smaakte heerlijk na een lange dag in de auto.
Anoniem zei…
Ik sluit me graag bij alle goede wensen aan en volg -ook op zo'n 14.000 kilometer afstand- met genoegen de dagelijkse "rapportage" :-)!, groeten uit Perth, Jan
Marthy zei…
Ha Jan, leuk om weer van je te horen. 14.000 km, pff, dat is iets anders als de duizend die wij gisteren overbrugd hebben. Fijn dat ik je nog steeds kan plezieren met mijn berichtjes en een reactie af en toe van jouw kant stel ik enorm op prijs.
Vlimbouter zei…
De blokkades in België allemaal omzeild? Knap gedaan!
Die frisgroene aire doet me weer terug denken naar de tijd toen we jaarlijks tijdens de paasvakantie mijn bejaarde ouders meenamen voor een weekje vakantie in Normandië. Toen zagen de aires er ook zo fris uit.
Geniet maar volop van het heerlijk weer daar in het Zuiden!
Marthy zei…
Niks geen mooie weer in het zuiden, de hele dag regen. Maar dat gaat ook wel over (hoop ik).
Onliemie zei…
Imposant hé al die vrachtwagens... wij passeerden ze gisteren maar dan vanuit de andere richting. Het ging niet voor iedereen even vlot om te passeren maar wij hadden ook geluk! Fijn dat jullie toch veilig "thuis" gekomen zijn.