Doorgaan naar hoofdcontent

Bloeiende bomen

Net als in Nederland hebben we hier de laatste nachten ook wat vorst. Niet veel maar toch heeft een vetplant die ik 's winters altijd binnen heb en die nu op de tuintafel stond een knauw van de vorst gekregen. Gelukkig hebben we overdag geen hagel of sneeuw maar momenteel stralende zon. De vorst is niet streng genoeg om schade toe te brengen aan de bloesem van de fruitbomen. Ik vind zelf de bloesem van de kweepeer het mooist, dat hele tere roze.


De bloesem van de appelboom geeft wat meer kleur, prachtig zo, nog in knop. In de grote kersenboom is de bloesem al over de top maar in de zure kers waren de bloemen nog net mooi genoeg om te fotograferen.




Reacties

KnutzEls zei…
Mooi vooruitzicht ook op de oogst. Maar dezon mag voor ons allemaal komen, brrr
Inge zei…
zo mooi hè, bloesem.
Mirjam zei…
Hier in het westen volgens mij net geen nachtvorst, maar ik was afgelopen nacht bij mijn broer in de buurt van Apeldoorn en ja hoor, vanmorgen moest ik de ruit van de auto krabben voordat ik naar huis kon rijden. Hier begint de perenboom zijn bloesem al weer te verliezen. De appel ziet er net zo uit als die van jou op de foto.
Duimen voor een heel mooie oogst.
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het was hier vandaag lekker met de zon, Els, maar het geeft weer nachtvorst op en dat is eigenlijk te gek voor de tijd van het jaar.
Marthy zei…
Ik kan het laten, Inge, moet je toch ieder voorjaar fotograferen.
Marthy zei…
Eind april en dan de ruiten van je auto krabben, pfff.
Marthy zei…
Een plezier om al dat moois te fotograferen, Alet.
Aan de foto's die je hebt gemaakt, kun je al zien dat je volop geniet van die mooie bloesem!!! Veel groeten Annelies 
Marthy zei…
Het zijn toch wondertjes, Annelies, die mooie bloesembloemen.
Sjoerd zei…
Hier in het zuiden van Limburg was het bar en boos. Vanmorgen had ik een halve centimeter ijs op de ramen staan, met krabben wilde het er niet vanaf.
Marthy zei…
Ik kan het bijna niet geloven, een halve centimeter ijs!! Hoe staan dan die fruitbomen ervoor in het zuiden van jullie provincie?
Onliemie zei…
Prachtig! Zo mooi allemaal... niet klagen over een beetje nachtvorst hoor. Hier lag er op een gegeven moment weer sneeuw in de Ardennen. Het is hier echt guur en voor de fruittelers bij ons in Haspengauw zijn het slechte tijden. Wij trekken dit weekend naar zee...brrr dat wordt echt uitwaaien... Prijs je gelukkig met het zonneke overdag. Wij kunnen daar alleen maar van dromen. :-(
Alvast een fijne vrijdag morgen!
Ageeth Mooij zei…
Ik vind het zo bijzonder, dat er uit fragiele bloesem zoveel moois en lekkers komt. Mooie foto's maakte je.
Vlimbouter zei…
Bloesems, ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Jouw mooie foto's maken me blij ondanks het 'vreselijke' weer bij ons hier.
Vorig jaar ben ik met mijn CeT een hele dag in de bloesemstreek gaan wandelen. Zo mooi!
Marthy zei…
Ik durf niet te klagen want het is al weer een zonnige dag vandaag. Ik hoop voor iedereen dat het nu afgelopen is met die kou en dat er zonnige tijden aanbreken, want ik gun iedereen de strakblauwe lucht die wij hier hebben op dit moment. Alhoewel...de komende twee dagen regent het hier volgens het weerbericht. Ondanks het weer, veel plezier dit weekend aan zee, Kris.
Marthy zei…
De natuur blijft een wonder, Ageeth, waar we ons alleen maar over kunnen verbazen én lekker van moeten genieten.
Marthy zei…
Wij wandelden eens het Krijtlandpad in Zuid-Limburg. Daar doe je vier dagen over. De eerste twee dagen liepen we in het voorjaar toen alle fruitbomen daar in bloei stonden, prachtig. De laatsre twee dagen liepen we in het najaar, wederom schitterend weer en al het fruit hing aan de bomen. We hebben het er nog vaak over, geluksbroeken dat we zijn.