Doorgaan naar hoofdcontent

Wandeling Balazuc (2)

Halverwege onze wandeling van gisteren staken we net onder Vogué de Ardèche over. Het oude spoorwegviaduct wat je ziet liggen is niet meer in gebruik. De kersenboom op de foto hieronder stond al helemaal in bloei, wat is dat toch een mooi gezicht. Ik was bang dat het tweede deel van de wandeling niet zo interessant zou zijn, maar dat viel alles mee. We liepen het eerste stuk wel langs een paar campings maar toen kreeg de route gelukkig weer een landelijk karakter.



Het laatste stuk van de wandeling aan de andere kant van de rivier liep over het oude spoorwegtracé totdat we ter hoogte van Balazuc de weg overstaken en door de wijnvelden richting het eindpunt gingen. Een laatste klimmetje omhoog waarna we uit kwamen in het stadje waar het inmiddels veel drukker was als die morgen. Het mooie weer had veel mensen hierheen gelokt. Wij hadden een prachtige dag met een hele mooie route die we nog weleens zullen lopen.




Reacties

Onliemie zei…
Schitterend! Dat was op en top genieten. Geweldige mooie foto's ook!
Wieneke zei…
Die ouwe spoorviaducten.....ik ben er gek op. Wij hebben vandaag eindelijk eens een erg zonnige dag. Zo fijn!
jeanne zei…
Bijzonder! Wat is wandelen toch heerlijk om te doen.
KnutzEls zei…
Dat was een heerlijke wandeling. Prachtig! Het maakt hongerig naar meer van dit ;-)
Marthy zei…
Dat was zeker genieten, Kris en mijn fototoestel genoot ook. Er was zoveel moois te fotograferen.
Marthy zei…
We hebben hier nogal wat van die viaducten, allemaal mooi en helaas niet meer in gebruik want er rijden geen treinen meer.
Marthy zei…
Jij bent ook een wandelaar en ik ben het grondig met je eens, wandelen is zo heerlijk om te doen. Je ziet en beleeft de natuur zo intens en bovendien is je lichaam lekker bezig.
Marthy zei…
Als het aan mij ligt komen er nog veel meer wandelingen, Els.
Sjoerd zei…
Waarlijk schitterende foto's. Dat laatste keer dat ik daar was is denk ik zo'n 40 jaar terug...
Emie zei…
Je kunt gerust ook een kalender maken van de Ardeche! Of posters bij de VVV ophangen, schit-te-rend.
Marthy zei…
Wordt het toch weer eens tijd, Sjoerd;-)
Lida zei…
Geweldig!
Hoe lang lopen jullie nou over zo'n wandeling?
Marthy zei…
In de routebeschrijving stond drieëneenhalf uur Lida, wij liepen er viereneenhalf uur over, maar ik stop nog weleens om een fotootje te maken. Wij zijn goede lopers dus deze wandeling zal zo'n vier uur zijn. Dit is zonder pauzes. We stoppen meestal één keer om onze boterhammen op te eten, cafés en restaurants zijn er niet waar wij lopen.
Vlimbouter zei…
Schitterend! Ik heb genoten van je foto's. Wandelen op een oud spoortracé vind ik altijd iets bijzonders. Ik heb het ooit zelfs in Parijs gedaan.
Marthy zei…
In Parijs, wat leuk. In het Eyrieux dal loopt ook een groot spoortracé waar ze een fietsroute van hebben gemaakt. Hebben we verleden jaar twee keer gedaan, ontzettend mooi langs de rivier.
Mirjam zei…
Echt waar super mooi. Ik heb lekker meegenoten.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Hihi, en wederom genieten wij weer even mee ;o)