Doorgaan naar hoofdcontent

Rustmomentjes

We zijn nog hele dagen buiten bezig, gelukkig is het mooi weer. Na de lunch doen we altijd een kleine siësta en omdat er nog geen ligstoelen buiten staan lag ik de laatste twee dagen languit op de tuinbank met een paar kussens in mijn rug. Om een uur of vier neem ik dan weer een rustmomentje , dan maak ik mijn blog. Ik kreeg wat last van mijn handen en polsen dus dan zoek ik werk waar ik geen kracht bij hoef te zetten, er is hier genoeg te doen.

De clematis tegen de muur bij het vakantiehuis begint te bloeien, altijd weer een mooi gezicht die tere bloempjes. En wat te zeggen van mijn nieuwste clematis die daar in die pot zo lekker zijn best staat te doen. Een zee van bloemen.

In de border groeien mijn planten als een gek, maar er is nog niet veel kleur, behalve van de narcissen en de vergeet-mij-nietjes. Je meest dankbare planten zijn de vroegbloeiers omdat je in het voorjaar zo blij bent met wat kleur. Ik zou die schattige blauwtjes onmiddellijk weer herplanten als ik ze kwijt zou raken.


Reacties

Ja, mooi zijn die he, vergeet-me-nietjes. Zo'n frisse kleur in het voorjaar.
Onliemie zei…
Zo fijn toch daar bij jullie. Vandaag was het hier ook erg zonnig maar wel een frisse wind. Heb een tijdje buiten in het zonneke gezeten maar het werd toch al gauw weer te koud er voor. Op naar jullie warme temperaturen want daar kijk ik toch naar uit en ook naar de bloemekes want hier bloeit nog niet veel... we moeten nog even geduld hebben.
Marthy zei…
Ik kreeg deze planten jaren geleden van een lieve, veel te vroeg overleden zwager, Jeanette, dus ze zijn me heel dierbaar.
Marthy zei…
Hier kan de wind ook nog fris zijn, Kris, maar de laatste twee dagen was het erg lekker dus nam ik het er even van.
KnutzEls zei…
Ook hier kijk ik elk jaar uit naar het eerste kleurtje in de tuin. Teken dat de zomer echt weer komt. Heerlijk en heel herkenbaar. En een siësta is ook heel lekker ;-)
Marthy zei…
Zo belangrijk, Els, die eerste kleurtjes. Een teken dat de natuur in de tuin gewoon weer opnieuw begint, heerlijk.
Prachtig al die mooie kleuren in de tuin. Echt genieten!
Vlimbouter zei…
Bij de lente horen voor mij vergeetmenietjes. Prachtige bloemetjes vind ik dat.
En pijnlijke gewrichten door een overdosis tuinwerk komt me zeer bekend voor. Ik ben deze namiddag met tuinwerk moeten stoppen omdat mijn duimgewricht te erg protesteerde...
Jouw tuin ziet er trouwens absoluut hemels uit!
Marthy zei…
Ik geniet er zelf ook echt van, Alet, de tuin wordt iedere dag mooier.
Marthy zei…
Morgen gaan we boodschappen doen en krijgen de gewrichten weer even rust, haha. Hemels, wat een compliment.
Ageeth Mooij zei…
Blauwer dan de vergeet-mij-nietjes wordt het niet in de tuin. Ik vind ze zo mooi! En je clematis bloeit al, wat is de lente toch heerlijk.
Inge zei…
Ik wil eigenlijk geen gele bloemen in mijn tuin, alleen in het voorjaar kan ik er geen genoeg van krijgen. En dan dat lieve blauw wat nu overal de kop op steekt, daar kan ik zó van genieten.
Annelies zei…
Heerlijk uitrusten in zo'n tuin!
Jan uit Perth zei…
Tja, d'r zijn slechtere plekjes denkbaar voor je middagdutje...:-)!
Sjoerd zei…
Dat moet ik hier op het werk ook eens gaan regelen, rustmomentjes...
Marthy zei…
Ik kreeg een paar jaar geleden eens van iemand een paar hele kleine clematisstekjes. En het begin wilde het niet met die dingen, maar verdraaid, opeens nemen ze dan het rit aan en nu kijk ik er met plezier naar. Uiteindelijk heb ik er drie aan de gang gekregen.
Marthy zei…
Ik ben al net als jij, geen geel in de border, maar dan maak ik toch weer een paar uitzonderingen, meestal vroegbloeiers, Inge.
Marthy zei…
Zo zie ik het ook, Jan en ik lag daar heerlijk met mijn snuit in de zon.
Marthy zei…
Eigenlijk is dat heel goed een mens, Sjoerd.
Marthy zei…
Na een luie winter in Nederland zonder tuinwerk is het best wel weer even wennen, Annelies, aan de hele dag lichamelijk bezig te zijn. Terwijl ik iedere morgen oefeningen doe voel ik toch heel wat spiertjes, dus die siësta is meer dan welkom en dan ook nog buiten....
Mirjam zei…
Lekker hoor, zo'n rustmomentje. En wel verdiend lijkt me ook. Ik heb ook weleens Vergeetmijnietjes gezaaid in de tuin, maar dat werd helemaal niet. Ik heb nu weer een zakje gekocht en in een klein bakje zie je nu het prille groen opkomen. Maar voor de zekerheid heb ik ook een Vergeetmijnietje in bloei gekocht in het tuincentrum.
Fijne dag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Succes met je zaaisel maar wijs dat je alvast een plantje gekocht hebt, kan je er alvast van genieten.
Bij Frankrijk horen middagdutjes, ook voor ons. Leuke tuin hebben jullie!
Marthy zei…
Het geeft me inderdaad altijd zo'n 'Frankrijk'gevoel, Nana, une petite sieste.