Doorgaan naar hoofdcontent

Toch echt pimpelpaars

Op de foto lijkt het blauw, maar het is toch echt pimpelpaars geworden, mijn kastje wat ik afgelopen najaar kocht in een kringloopwinkel. Is het geen beeldje? Dit natuurlijk ook dankzij het vakwerk van mijn eigen schilder. Prachtig staat het daar in de tuinkamer, precies de goede maat. De cactusjes erop, een mooi oud blik en het is af. Alleen denk ik er nog over om Mart te vragen de lijsten die erboven hangen een ander kleurtje te geven, het is nu een beetje verschoten blauw, niet mooi meer. Iemand nog suggesties?


Reacties

Onliemie zei…
Oh echt zo schoon dat kastje! Wat een verschil! En de lijsten? Ja goed idee : een nieuw kleurtje... pastelblauw of zo? Ik zou het niet direct weten...eeuwige twijfelaar dat ik ben.:-)
Heidi zei…
Waw, zo mooi! Echt leuk om een hip kleurtje op een oud kastje te zetten. Die vakman kent zijn stiel! De lijsten: afschuren en dan een witte olie of beits (white wash) er op, zodat de nerven en oorspronkelijke houtkleur er nog hier en daar doorkomen? Of eventueel wit met een zweempje pimpelpaars in?
Elizabeth zei…
Beeldschoon! Wat een blikvanger ...
Ik vind de lijsten wel weer mooi naar de vloer knipogen, ik weet niet of ik ze ook blauw zou maken ...

Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
'Je moet er een handeltje in gaan beginnen', zei een van mijn schoondochters. Jij het kastje en de kleur uitkiezen, Mart schilderen.
Marthy zei…
Ik neig naar jouw kleurkeuze. Zit zelf ook al te denken aan iets wit/grijzigs.
Marthy zei…
Blauw worden ze niet, Elizabeth, de kleur van de lijsten moet passen bij de muren en vloer.
Emie zei…
Schat van een kastje geworden, lekker kleurtje! Ik zou de lijstjes zwart of heel donker grijs verven.
Marthy zei…
Leuk zo, al die meningen over mijn lijsten. Mmmm, heel donkergrijs......
Oh, wat is dat ontzettend leuk geworden! En leuk om te lezen wat iedereen met die lijstjes zou doen ;o) Mijn idee: zwart met een kleine gouden toets. Heel klassiek, maar mooi passend bij jullie oude huis en het paars van het kastje! Succes!!
Marthy zei…
Jeetje, alweer zo'n mooi idee....ik zal het met de schilder moeten overleggen.
Inge zei…
Echt mooi, en heerlijk gedurfd! Goud of donkerbruin met ietsie goud voor de lijsten?
Marthy zei…
Manlief schrikt zich af en toe een hoedje van mijn ideeën, maar als de klus dan geklaard is vind hij het prachtig.
Jeanne zei…
Hij kan eer van zijn werk hebben, prachtig!
Vlimbouter zei…
Nu moet ik eerlijk iets bekennen. Het oorspronkelijke kastje vond ik echt niet mooi. Maar nu het geschilderd is: wat een beauty!!! Nu ben ik er op slag verliefd op!
De lijstjes zou ik muisgrijs schilderen.
Wieneke zei…
Leuk he? Iets ouds oppimpen. Is heel goed gelukt, zie ik. Ik zou de lijstjes heel licht maken.... creme of ecru. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de kleurtjes van het schilderij.
Bertiebo zei…
Wat prachtig geworden, jouw man kan er wat van. ik vind het echt zo leuk dat je voor paars hebt gekozen. Ik vind het zo ook mooi hoor, maar ik zou graag de paarse kleur zien
Sjoerd zei…
Ik zou gaan voor oranjegeel... past volgens mij prima bij dat mooie kastje.
Marthy zei…
Nou, ik vond het oorspronkelijke kastje een lelijk kreng maar ik zie dan gewoon dat je met een gek kleurtje er iets heel moois van kan maken. Ik moet altijd lachen om mijn kinderen die net als mijn man dat net niet zien. 'Wat heb je nu weer in huis gehaald' wordt er dan gezegd als ze weer een kringloopje in de garage zien staan.
Marthy zei…
Toen mijn kinderen zagen hoe leuk het kastje was geworden wilden ze alle drie wel zoiets, dus dat wordt weer de kringloopwinkels aflopen de volgende winter en kleurideeën opdoen.
Marthy zei…
En mijn zoon heeft in zijn wijnwinkel nu een paarse tafel staan die ik dezelfde dag in dezelfde kringloop kocht, haha.
Marthy zei…
Één ding weet ik zeker Sjoerd, het wordt geen oranjegeel, dat is me iets te heftig. Maar verder zitten er in bovenstaande reacties wel een paar hele goede ideeën dus ik zit al op het goede spoor.
Marthy zei…
Die man kan zo verschrikkelijk mooi schilderen, een plezier om te bekijken, Jeanne.
Mirjam zei…
Paars!! Zo'n kleur is onze trap in de woonkamer. Eerlijk gezegd ben ik er na bijna 8 jaar wel op uitgekeken, maar zo fris als bij jou is het toch wel weer leuk. Ook vind ik de cactusjes in de vintage potjes heel erg leuk staan.
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Mooi paars is niet lelijk, Mirjam. Echt gedurfd om je trap in die kleur te schilderen.
Nana zei…
Verschoten blauw is nochtans heel Frans. :-) Supermooi het kastje maar niet meteen mijn kleur. ;-)
Marthy zei…
Goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben, het zou dan zo saai worden in de wereld;-)
Vera zei…
Echt schitterend en past daar ook goed.