Doorgaan naar hoofdcontent

De eerste brocantemarkt van dit jaar

Het is vandaag de vierde zondag van de maand en dan wordt de brocante markt in La Voulte gehouden, dus vroeg uit de veren vanmorgen. Toen ik met mijn slaapdronken hoofd uit de raam keek zag ik wat jullie op mijn nieuwe kopfoto zien: mijn oude kersenboom in het gouden licht van de opkomende zon. In mijn ochtendjas ben ik naar buiten gelopen om deze foto te maken. Die zon bleef schijnen maar er stond een koude wind in de Rhône vallei, ik had medelijden met de exposanten die stonden te kleumen bij hun uitgestalde waar. Oh, wat zag ik veel spullen die ik zo had willen kopen, maar ja, waar laat ik het dan. Twee huizen met inhoud en ik wil er eigenlijk niets meer bij. Dat oude laboratorium glas bijvoorbeeld, zo mooi om ergens uit te stallen. En manden, daar ben ik ook gek op, maar nee, toch maar niet.


Hier stond een hele verzameling Ricard spullen waar veel interesse voor was. En wat te denken van dit gevaarte op de foto hieronder. Ik denk dat er hemellichamen mee bestudeerd kunnen worden. Die drie kleine stoeltjes met op een daarvan die kan vond ik zo leuk dat die ook nog even op de foto's moesten. Ja, ik kocht zelf ook wat maar dat laat ik morgen zien. Voor vandaag is het wel weer welletjes zo.



Reacties

Wieneke zei…
Ik krijg zo'n jeuk van al die meuk :-) Als mensen het leuk vinden om al die troep te kopen moeten ze het natuurlijk vooral doen, maar ik pas met veel plezier.
Marthy zei…
Haha, jeuk van al die meuk, die is goed. Heb ik geen last van hoor, al heel wat leuke of mooie dingen gescoord op brocantes.
Mirjam zei…
Heerlijk zo'n brocante markt. Die kan op het middelste stoeltje zou ik niet kunnen weerstaan. Wat een mooierd. Je kopfoto is wonderschoon. Wat een geweldig mooi licht had je vanmorgen vroeg. Wat een rijkdom trouwens om met zo'n uitzicht wakker te worden.
Geniet van je dag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Tsja, misschien had ik inderdaad die kan moeten kopen, hij is echt leuk nu ik er nog eens naar kijk. Dat licht, Mirjam, ik werd er echt door gegrepen.
gewoonhannah zei…
Wat een prachtige kopfoto. Ik blijf er naar kijken.....
Groet Hannah
KnutzEls zei…
Mirjam en ik hadden vast om die kan gestreden en die gele flessen... Heerlijk zo'n brocante.
Marthy zei…
Dank je, Hannah. Ik had eigenlijk helemaal geen tijd vanmorgen, we wilden vroeg op weg maar toen liep ik nog eens naar het raam en vond dit toch te mooi om er niet even mijn camera voor te pakken.
Marthy zei…
De volgende keer ga ik toch iets ruimer inkopen, Els. Heb ik wat leuke cadeautjes om 's winters uit te delen.
Onliemie zei…
Zo wil ik ook slaapdronken uit mijn raam kijken! Hoe mooi is die boom bij dat vroege ochtendlicht! Mooie brocantemarkt... zoveel mooie spullen waar je nee kan tegen zeggen? Of kennen ze daar bij jullie de prijzen ook al goed? Heel mooie stoeltjes ook. Nu ben ik toch benieuwd wat je kocht! :-) Fijne zondagavond nog.
Marthy zei…
Gelukkig kan ik me inhouden wat kopen betreft Kris, al kost het wel wat moeite. Maar vol is vol en ik denk eerder aan ontspullen dan aan meer.
Sjoerd zei…
Zo buiten kan ik er ook wel van genieten. Leuke spullen hebben ze daar. Hier is het vaak rommel wat je ziet.
Emie zei…
Het is zó leuk om uiteindelijk in een huis (of twee) te wonen waar alle spullen mooi en doorleefd zijn, dus blijft de aantrekkingskracht van brocante en kringloop. Maar ik snap je helemaal Marthy op een gegeven moment is het genoeg. Een mooie kop is ook wat waard.
Nana zei…
Mooie boom! Ziet er een leuke markt uit. Oh en die Ricard items!! Smelt smelt. Wij waren bijna bevroren vandaag. Zo'n koude wind zeg. Benieuwd wat je gekocht hebt.
Marthy zei…
Ook hier ligt rommel, Sjoerd. Oude kleding, plastic speelgoed enz. Maar daar loop ik snel aan voorbij, er staan veel exposanten.
Marthy zei…
Ik ben zo blij dat na het inrichten van het Franse huis de zolder in Stolwijk eindelijk (bijna) leeg is, Emy. Dat wil ik graag zo houden.
Marthy zei…
Oh, dat was jij die Ricard spulletjes verzamelde. Er stond echt veel van, Nana. Koud was het, het heeft een paar uur geduurd voor ik weer warm was.
Inge zei…
Mooi, dat glas, en leuk, die stoeltjes
Oh ziet er leuk uit. Is toch ook al leuk om alleen te kijken.
Dat is nog eens fijn wakker worden zeg; wat een prachtig uitzicht!
Marthy zei…
Veel mooie apothekersflessen zag ik maar ik heb er al verschillende en ik kan ze toch ook niet in de kast gaan zetten. Ze verdienen een mooi plekje.
Marthy zei…
Wij vinden het alle twee leuk om daar lekker te slenteren, van alles te bekijken en dan hoef ik echt niet altijd iets te kopen, Jeannette.
Marthy zei…
De zon kwam net over de berg aan de overkant en wierp zijn licht precies op die boom, Alet, zo mooi.
Ageeth Mooij zei…
Prachtig, daar wordt een mens stil van <3
Heerlijk dat rondstruinen. Meestal weet ik na thuiskomst wat ik graag had willen kopen ;-)
Marthy zei…
Dat heb ik ook lang gehad, later spijt hebben dat je iets niet gekocht had. Daar heb ik verandering in gebracht. Niet zeuren over een paar euro, als ik zeker weet dat ik het wil hebben, koop ik het. Maar ik koop meer niet dan wel hoor;-)
Allebei gaaf: de nieuwe header (Prachtig!!!) en zo'n leuke meukmarkt, haha! Blijft verleidelijk om daar wat mee te nemen, ik ben benieuwd naar je scores!
Marthy zei…
Het is inderdaad een meukmarkt, Stephanie, want echt antiek zal je er niet vinden. Dat neemt niet weg dat je af en toe wel een echte 'vondtst' doet.
Lida zei…
Geweldig zo'n brocante markt. Die (koffie?)kan op het stoeltje vind ik wel erg leuk. Zo'n stoeltje hadden wij vroeger ook, inclusief bijbehorend lessenaartje.
Ik kijk al weer uit naar de vrijmarkt op koningsdag, alhoewel er de laatste jaren veel 5de hands troep tussenstaat. Jaren geleden kon je daar nog wel eens wat aardigs scoren.
Marthy zei…
Oh, ik krijg door jullie opmerkingen over die kan steeds meer spijt dat ik hem niet meegenomen heb, Lida.
Nana zei…
Je moet geluk hebben hé als je iets wil scoren voor een verzameling. Het was echt super koud. Vandaag gelukkig niet zo.