Doorgaan naar hoofdcontent

De lente is onderweg

De aankomende lente hoeft niet altijd uitbundige van kleur te zijn om haar te herkennen. Kijk maar naar deze zilveren wilgenkatjes, ze zijn nu veel te zien in de polder. Als ze straks gaan bloeien worden ze zachtgeel.

En in zo'n pas omgespit en al aangeharkt moestuintje is ook nog weinig kleur te bekennen maar die mooie zwarte aarde is voor mij onmiskenbaar het voorjaar. Er is zelfs al een pad in het midden aangetrapt, zie je wel.

Zwanen zie je in alle jaargetijden in de polder maar deze zwaan spiegelt mooi in het water wat betekent dat er een heldere voorjaarslucht boven hangt. Het is allemaal aarzelend, soms weer dagen die kouder zijn met zelfs een nachtvorstje maar het zit er zeker aan te komen, die lente.

Reacties

miekequilt zei…
Een heerlijk seizoen. Ik geniet vooral van het licht.
Marlou zei…
Goedemorgen,

ja... het is genieten.
Ik ben er dol op!
Licht!

groetjes van Marlou
Ja heerlijk he. Alleen het licht is al zo anders!
Sjoerd zei…
Ik vind dit een van de mooiste dagen, helder en koud... Maar als de zon wat meer kracht krijgt bloeit het allemaal ook binnen een paar dagen.
Bertiebo zei…
Heerlijk, iets anders kan ik er niet van zeggen!
Heerlijk, heerlijk, heerlijk, het licht, de zon, de mooie blauwe luchten, ik kan niet wachten.
Ger zei…
Ja hoor.....het voorjaar barst los aan alle kanten, ik zie het niet alleen maar voel het ook aan alle kanten kriebelen, moet me bedwingen om niet mijn ogen met staalborstel te lijf te gaan....
En voor volgende week zou zelfs sneeuw zijn voorspeld?
Emie zei…
Je zou het bijna het voordeel van de lockdown kunnen noemen: we genieten met z'n allen veel meer van de jaargetijden dan voorgaande jaren, lijkt het wel.
Marthy zei…
Ja, dat gevoel heb ik al een hele poos Emie. Het genieten van wat de natuur ons biedt is veel intenser geworden.
Marthy zei…
Inge, dat meen je toch niet zeker?
Marthy zei…
Ik geloof dat dat voor heel veel mensen geldt, Mieke.
Anoniem zei…
Heerlijk het voorjaar komt eraan, ik heb de lammetjes ook al in de wei gezien.
Lies
Marthy zei…
Ik zag ze vandaag ook voor het eerst, Lies.
willy zei…
De lente brengt nieuw leven in de natuur Marthy

en daar heb je oog voor

de foto van de zwaan is wel heel mooi

prettige dag
KnutzEls zei…
Het is elk jaar weer opnieuw, maad dit jaar lijkt het absoluut veel intenser.
Dit zijn voor mij de dagen van het seizoen. Dat heel prille, dat aarzelende...maar je weet dat de lente in de lucht hangt. In de winter kan ik twijfelen of het heus weer voorjaar wordt. Ik vind alle drie je foto's even mooi!
Maart is een heerlijke maand. Dat bijna-lente-gevoel is heerlijk !