Doorgaan naar hoofdcontent

Een bijzondere verjaardag

Vandaag vier ik een bijzondere verjaardag, mijn blog bestaat tien jaar. Tien jaar dagelijks een blogbericht de wereld in sturen, dat is wel wat, ik had er in het begin dan ook geen enkel idee van dat ik dat bloggen zo lang zou vol houden. Ik zocht iets leuks om te doen, dacht dat ik me misschien weleens zou kunnen gaan vervelen (hoe heb ik dat ooit kunnen denken?) en maakte drieënhalve maand na mijn pensionering mijn eerste blogbericht.

 De eerste foto die ik toen gebruikte is genomen op het hoogste punt vlak bij ons huis in Frankrijk tussen Saint Pierreville en Saint Julien du Gua  met zicht op de Alpen, op de voorgrond Issamoulenc Église. 

Over dagelijks bloggen had ik nooit nagedacht en ik maakte die eerste halve maand om de paar dagen een bericht, acht in totaal. Maar de maand daarop waren het er al dertig, het bloggen greep me beet en dat is nooit meer opgehouden. 

Ik ben een kletsmajoor, erg nieuwsgierig en hou van fotograferen, voor mijn soort blogberichten een ideale combinatie. Ik zie het als een hobby en met die hobby ga ik voorlopig niet stoppen. 

Nee, daar moet ik niet aan denken want het heeft me ook veel gebracht dat bloggen. Op nummer één staat wel die grote groep blogvrienden die me dierbaar zijn, waar ik met mee leef en van leer. 

Het heeft ook mijn horizon verbreed. Ik zoek vaak wat op als achtergrond informatie bij mijn foto's en leer daar heel veel van. Leuk vind ik dat, ik ben net een spons, zuig het allemaal op. Bezig blijven met die hersencellen, niet indutten, dat is op mijn leeftijd belangrijk. Daar zorgt mijn blog wel voor.

Reacties

Marlou zei…
Ha Marthy,

dat is zeker een bijzondere vrejaardag.
Ik vind bloggen ook ontzettend waardevol...

Groetjes, Marlou
dufraing marc zei…
doe er gerust nog maar tien of meer jaren bij - altijd aangenaam om lezen!
Marthy zei…
Dank je Marc,
Dat is al een hele tijd Marthy!!! Inderdaad erg bijzonder en zoals je zegt extra bijzonder door de fijne blogvriendschappen die erdoor ontstaan! Ik hoop je hier nog lang te volgen. Liefs
miekequilt zei…
Gefeliciteerd met je 10-jarig blog. Ik lees je verhaaltjes altijd met veel plezier. En de Franse foto's zijn favoriet, dat snap je. Ik zie je als een lieve blogvriendin en hoop dat we elkaar ooit weer eens in La Douce treffen.
KnutzEls zei…
Blijf nog maar lang doorgaan. Want net als jij vind al die blogs en de vrienden zo leuk om dagelijks langs te gaan.
Lieve, lieve kletsmajoor, ik geniet van je berichten, heb genoten van de leuke ontmoetingen en hoop te blijven genieten van berichten èn ontmoetingen
Bertiebo zei…
Gefeliciteerd, Marthy. En ga zo door; ik geniet dagelijks van je berichten en foto's.
Soms vertel ik mijn man iets wat ik op een blog lees.
'Marthy vertelt net...' En dan zeg ik er altijd bij dat jij een blogger bent die ik ook in het echt ken.
Leuk is dat toch! Ja, het bloggen heeft ons veel gebracht.
Van harte gefeliciteerd! Ik ben een stille meelezer, maar lees je blog elke dag. Hartelijke groet uit Zeeland, Arnemuiden.
Jolande zei…
Gefeliciteerd met deze 10 jaar en ik hoop dat je nog heel lang door zult gaan.
Emie zei…
Weet niet precies hoelang ik je blog al volg, het zal vast richting die tien jaar zijn. En wat een leuke vriendschap hebben we er aan over gehouden. Zó bijzonder hoe wij vrijwel altijd het zelfde denken en doen en op dezelfde manier in het leven staan. Ik hoop je snel weer eens in het echt te zien! En doorgaan hè, vooral doorgaan met bloggen!
Sjoerd zei…
Ik geniet er iedere dag weer van... Proficiat.
Muggenbeet zei…
Proficiat, je doet dat goed.
Petra1945 zei…
Jouw blog behoort tot degene die ik dagelijks aanklik... (die van Emie ook, trouwens). Lang niet de volle tien jaar, hoor, ik ben een zij-instromer. Maar ik zou je missen als je stopte, dus blijf maar lekker doorschrijven!
Gefeliciteerd!! Het is een fijne bezigheid dat bloggen. Inderdaad, het opzoeken van allerlei informatie bij iets wat je tegenkwam, zag of hoorde. En de contacten, zo waardevol. (En mij persoonlijk heeft het ook regelmaat en een doel gegeven in een periode die je niemand toewenst. Het werd er niet anders van, maar ik deed iets, in plaats van alleen maar zitten.)
Anoniem zei…
Hallo Marty
Ook ik ben al een hele tijd een meelezer, die af en toe iets post. Wij hebben, met ook een huis in Frankrijk, Dordogne hetzelfde ritme. Tellen dit jaar de dagen af tot wij weer mogen.
Fijn dat we mogen meegenieten van jouw hobby.
Suzanne
Lut en Luc zei…
Zeker niet stoppen met je blog. Ik lees hem elke dag met plezier en pik er regelmatig mooie tips uit: wandelingen, recepten, enz. Net als jou ben ik nogal nieuwsgierig om de oorsprong achter alles te zoeken, de reden waarom zo iets is, waarom zoiets is als het nu is. En uit een blog kunnen er inderdaad vriendschappen ontstaan. Dus dank je wel dat ik iedere dag mag meegenieten.
En jou kennende ga je zeker niet stoppen met je blog! Wat je zegt, het heeft je zoveel gebracht en nog steeds. Als ik voor mezelf spreek: mij ook. Ik ben zo blij met deze hobby en met al mijn blogvrienden en vriendinnen waar jij er één van bent en die ik ook nog ikaf en toe live spreek!
Ger zei…
10 jaar bloggen over je dagelijkse bezigheden noem ik een hele prestatie.
En wanneer je elke dag opnieuw weer merkt dat mensen het leuk vinden om je blogposten te lezen en dat ook laten blijken door reactie achter te laten blijft het leuk om te posten en te delen.
Heb in de 13 jaar dat ik blog al veel bloggers zien komen en zien gaan en er waren erbij die er in mijn ogen een dagtaak aan gehad moeten hebben zoveel volgers en reacties die moesten verwerken. Een ding heb ik in al die jaren nooit begrepen hoe ze dan van de ene dag op de andere kunnen stoppen zonder ook maar een kort berichtje te schrijven voor die trouwe volgers dat er een einde gekomen is aan de blogberichten en een woordje van dank.
De blogwereld is in alle opzichten een veelzijdige leuke en minder leuke wereld,zou er een boek over kunnen schrijven(grapje)
Proficiat met je 10 jarig blogbestaan🍾🥂
In de weer zei…
Gefeliciteerd Marthy en ik ben blij te lezen dat je voorlopig nog niet gaat stoppen.
Inderdaad een vreselijk leuke hobby, helemaal met je eens !
Annelies zei…
Tjonge, Marthy...10 jaar al aan het bloggen! Ik neem m’n petje voor je af dat je al zo lang van die leuke, lieve en informatieve berichtjes maakt en......niet te vergeten, al je mooie foto’s die je erbij zet. En ook wat ik al lees in de andere reacties, wat leuk toch dat er op deze manier vriendschappen kunnen ontstaan! Ga alsjeblieft gewoon door met bloggen: misschien zorgt jouw energie er wel voor dat ik ook nog (heel eventjes!) zal doorgaan! Ik zou vandaag nog maar een lekker taartje gaan haken bij die mooie taartenbakker van je in Gouda: heb je verdiend!


Drenthegirl zei…
Happy Birthday and best wishes for many more! What wonderful gifts you bring to your readers with your writings and photos! You are an inspiration and feel like an old friend... Lang zal ze leven!!!
Gebak (-: Gefeliciteerd met deze bijzonder mijlpaal! Tien jaar dagelijks een blogbericht maken...ik maak een diepe buiging voor je. Ik volg je met veel plezier en geniet van je foto's, wandelavonturen en verhalen.
Nog minstens tien jaar bloggen erbij ♥
Marthy zei…
Emie, jij bent mijn oudste blogvriendin, jij bent bijzonder voor mij.
Marthy zei…
Wat leuk Suzanne. Jammer dat jij niet blogt maar stuur me af en toe eens een gezellig mailtje over jullie leven daar in de Dordogne.
Elizabeth zei…
Als je het 10 jaar volgehouden hebt, ben je toch wel een echter blogger! Gefeliciteerd met deze blogverjaardag. En ja, het gaat je ook gemakkelijk af dat schrijven... en het is te merken dat je er plezier in hebt. Zelf blog ik ook al ruim 10 jaar, maar zo lang volg ik jou nog niet...
Ik vind het altijd nog bijzonder hoe het is gelopen.
Met de foto die je als eerste laat zien, heb je meteen het unieke van jullie Franse woonplek laten zien.
Ik ben er nog altijd wèg van...
willy zei…
Felicitaties bij deze bijzondere verjaardag Marthy

niet iedereen houdt het zo lang vol

mijn complimenten hiervoor
Marthy zei…
Lief van jullie om allemaal even te reageren en me te feliciteren. Dank en tot blogs.
Martine zei…
Ik kijk lang niet altijd maar als jullie in de Ardèche zijn, kan ik plaatsvervangend genieten van jullie leven daar. Dan bén ik er bijna! Blog vrolijk voort!
Martine
Marthy zei…
Haha, doe ik, met plezier!
Jan uit Perth zei…
Je weet het natuurlijk wel, Marthy, dat ik vanuit Australia (o.a.) jouw blog tijdens mijn (late) ontbijt trouw volg. Doe d'r gerust nog maar 10 jaar bij hoor, ik geniet er zeker van! Lieve groet uit Perth, Jan.
Coby Breitner zei…
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Groot respect voor dat je dit volhoudt. Heb ik trouwens al vaak aan gedacht, zo knap elke dag. Ga vooral door want ik geniet met je mee.
Judy zei…
Gefeliciteerd met je blogverjaardag! Fantastisch, 10 jaar! Houdt je jong!
Marthy zei…
Dan doe ik dat maar Jan, al was het alleen voor jou😉
via Ton-van-Rick ('dagelijksedingen' etcetera, inmiddels vrienden), en via Emie's 'Delft-Gubbio'-blog kreeg ik het, nu dan ook aan jou Marthy hierbij uitgesproken, gróte genoegen om jouw blog al menig jaar mee te lezen; vanuit 'wat verderop' vanaf jullie gezien: aan de voet van de vaak óók zo prachtig besneeuwde Pyreneëen (www.ladomaine.fr), en tegenwoordig in de lekker lange overwintertijd in Almunecar (Costa Tropical de Grenada)..................Hartelijk dank voor dat alles en 'gewoon doorgaan hoor! Ben van Bommel
Marthy zei…
Wat leuk dat je reageert Ben en dat je me hebt leren kennen via Emie en Ton, goede blogvrienden. Ik heb natuurlijk even op jullie site gekeken, wat een prachtige plek hebben jullie daar aan de voet van de Pyreneeën. Ik wens jullie alvast een fijne zomer.
Anoniem zei…
gefeliciteerd, en hopelijk ga je nog een poosje door met bloggen. Ik lees met plezier je verhaaltjes en belevenissen en vooral over jullie Franse avonturen!
Nana zei…
Proficiat! Heel wat bloggers zitten in de positie dat ze nooit dachten het zo lang vol te houden, mezelf incluis. Maar dagelijks bloggen!? Chapeau hoor, ik zie het mezelf niet (meer) doen. Het bloglandschap is de voorbije jaren enorm veranderd maar het blijft leuk. Doe zo verder!
Jan uit Perth zei…
Dat onroert me, Marthy! Maar ik weet zeker, dat ik niet de enige ben, die er zo van geniet...!
Anoniem zei…
Een beetje late reactie, wel al gelezen maar nog niet gereageerd. Gefeliciteerd met je blog verjaardag! Precies op de dag van mijn 50e verjaardag! Een jaar of zeven lees ik al mee, ik lag met een longontsteking op bed en was uit verveling op internet aan het 'struinen' toen ik op je blog terecht kwam. Heerlijke afleiding was dat, elke keer een stukje lezen (3jaar dus ong.) het las als een boek... en ik lees je blog nog steeds.
Lies
Anoniem zei…
Een beetje late reactie, wel al gelezen maar nog niet gereageerd. Gefeliciteerd met je blog verjaardag! Precies op de dag van mijn 50e verjaardag! Een jaar of zeven lees ik al mee, ik lag met een longontsteking op bed en was uit verveling op internet aan het 'struinen' toen ik op je blog terecht kwam. Heerlijke afleiding was dat, elke keer een stukje lezen (3jaar dus ong.) het las als een boek... en ik lees je blog nog steeds.
Lies
Anoniem zei…
Een beetje late reactie, wel al gelezen maar nog niet gereageerd. Nog gefeliciteerd met je blog verjaardag! Precies op de dag van mijn 50e verjaardag! Een jaar of zeven lees ik al mee, ik lag toen met een longontsteking op bed en was uit verveling op internet aan het 'struinen' toen ik op je blog terecht kwam. Heerlijke afleiding was dat elke keer een stukje lezen (3jaar dus ong.) het las als een boek... en ik lees je blog nog steeds.
Lies
Anoniem zei…
Een beetje late reactie, wel al gelezen maar nog niet gereageerd. Nog gefeliciteerd met je blog verjaardag! Precies op de dag van mijn 50e verjaardag! Een jaar of zeven lees ik al mee, ik lag toen met een longontsteking op bed en was uit verveling op internet aan het 'struinen' toen ik op je blog terecht kwam. Heerlijke afleiding was dat elke keer een stukje lezen (3jaar dus ong.) het las als een boek... en ik lees je blog nog steeds.
Lies