Doorgaan naar hoofdcontent

Troost



Soms is het echt ongelooflijk hoe snel de lucht kan veranderen, daar kom je wel achter als je wat hoger woont. Onze slaapkamer ligt aan de galerijkant en toen ik daar vanmorgen de gordijnen openschoof nadat ik een lekkere douche had genomen zag ik een zonnige wereld met een blauwe lucht. 

Na een paar minuten kwam ik de huiskamer in aan de andere kant van het appartement en daar kreeg ik een heel ander beeld. Zo anders dat ik mijn fototoestel haalde om er een paar foto's van te nemen vanaf het balkon. Rechts is er nog veel licht maar het is duidelijk dat er zich een bui aan het vormen is.

Geen twijfel mogelijk, we krijgen nattigheid.

En links neemt het wolkenveld nog meer toe, ik kan de leuke plannetjes die met buiten te maken hebben voorlopig wel even vergeten. 

Ik heb in mijn hoofd zitten dat de maand maart verleden jaar zoveel mooier was. Heb het nagekeken op mijn blog en zie daar wel aardig wat zonnige foto's. Voor dit soort dingen heb ik geen geheugen maar heb het even opgezocht op internet.

Maart eindigde in 2020 in de top vijf van de zonnigste maartmaanden.Vooral in de tweede helft kregen de hoge drukgebieden de overhand. Wat we allemaal nog wel weten, zelfs ik, is dat we verleden jaar het zonnigste voorjaar hadden sinds het begin van de metingen. 

Nou, dan vind ik het ondertussen wel eens tijd worden voor een paar zonnige weken. Verleden jaar zeiden we tegen elkaar dat het mooie weer een troost was voor de Corona pandemie.

Die troost hebben we nu nog harder nodig. Om vol te houden, om voorzichtig te blijven want dat wordt voor veel mensen steeds moeilijker

Reacties

Emie zei…
Spectaculair zijn die wolkenluchten! Ik herinner me van vorig jaar om deze tijd een bijna gewijde sfeer. Dat is nu helemaal weg, de cijfers stijgen en troost kunnen we allemaal goed gebruiken.
Wat een mooie lucht! Ik kijk graag naar de wolken. Juist met ‘slecht’ weer kunnen ze zo prachtig zijn. Ja, vorig voorjaar was extreem mooi. Maart was al mooi, april zelfs zomers. Dat zal ik nooit vergeten, want toen trouwden we. Zo’n streeploze blauwe lucht (geen vliegverkeer!) had ik in geen tijden gezien.
In de weer zei…
Nou Marthy, je wordt op je wenken bediend hoor.
Volgende week dinsdag, meer dan 20° ☀️😎
Bertiebo zei…
Maar het wordt beter!
miekequilt zei…
Troost, maar vooral vertrouwen. Daar heb ik behoefte aan. En aan zon.
Margriet zei…
Vorig jaar hadden we inderdaad prachtig weer en we zeiden toen zo vaak tegen elkaar dat we blij waren met onze volkstuin. Het zou heel fijn zijn als het nu ook weer lekker wordt, as week een paar dagen maar met Pasen niet.... Als je hoog woont krijg je veel mee van het weer, ik herken het in je foto's. Ik woon 10 hoog.
Sjoerd zei…
Dat moeilijker is ook te merken aan de cijfers. Ook bij ons in de familie zijn mensen getroffen door het virus...
Marthy zei…
Dat was dus dubbel feest.
Marthy zei…
Heerlijk Toos!
De lucht fotograferen, daar alleen zou je al een blog mee kunnen vullen elke dag, deze zijn ook weer mooi.
Indrukwekkende die luchten! En het mooie weer komt eraan hoor :-)
Onliemie zei…
Het mooie weer komt er aan, maar niet voor lang. De paasvakantie ziet er voorlopig erg regenachtig uit. Je zegt het mooi. Die troost hebben we meer dan nodig. Zeker nu samen met het gezin paaseitjes rapen, ook al is dat buiten, alweer niet mag door de strengere maatregelen. Zo jammer voor het minimeneerke, die zich intussen echt bewust is van de Paasklokken en er geweldig over fantaseert.
Weer niet met allemaal samen. Dat begint toch wel een beetje te wegen. :-(
Marthy zei…
Ja Kris, het begint steeds moeilijker te worden. Wanneer is het eind in zicht...
Elizabeth zei…
Mooi is dat hè, die luchten in dit jaargetijde en met dit wisselende weer.
Wij hadden zaterdagmorgen ook een dergelijke ervaring toen we rondkeken...
Nana zei…
En ze is er de zon. De hele week krijgen we zomerweer. Hopelijk bij jullie ook.