Doorgaan naar hoofdcontent

De volkstuin...zonder foto's

De schoonzus en zwager waar we altijd mee wandelen hebben sinds een jaar of twee een volkstuin waar ze ontzettend gelukkig mee zijn. Om elkaar te ontmoeten hadden we op het volkstuincomplex afgesproken, lekker in de buitenlucht. We hadden een goede dag uitgekozen, het was prachtig weer gisteren. Ze hebben al veel gedaan in de wat verwaarloosde tuin, oude bomen weggehaald, struiken gesnoeid en een kleine moestuin aangelegd.

 Ik had mijn fototoestel meegenomen om wat foto's te nemen maar we hadden het zo druk met alles te bekijken dat daar vooralsnog niets van kwam. En toen gingen we aan de koffie in de zon met de verse gevulde koeken die wij hadden meegenomen.  De jas ging uit en we hadden zoveel te bepraten dat ik de tijd vergat. Totdat Mart opeens opstond, die had vlak na de middag een afspraak met een fietsvriend. 

Ik kon nog net een foto nemen van een mooie toef smeerwortel terwijl Mart al naar de auto liep.

Bij het parkeerterrein stonden bloembakken met prachtige ranonkels en dat is echt een lievelingsbloem van mij. Terwijl de auto er al aan kwam rijden nam ik daar nog gauw een paar foto's van en toen moest ik instappen.

Misschien dat jullie ooit nog eens zien hoe leuk die tuin is maar wij hadden in ieder geval een heerlijke ochtend.

Reacties

miekequilt zei…
Samen buiten aan de koffie in de zon. Dat is heerlijk en dan vergeet je natuurlijk foto's te maken. Maar die komen vast een volgende keer.
Emie zei…
Jij hebt in elk geval je tuinhart weer eens even op kunnen halen en je familie was vast heel blij met jullie hulp!
Waar een volkstuin al niet goed voor is. Wat een geluk ook met het weer. Misschien kun je nog eens terug, voordat jullie naar Frankrijk gaan?
In de weer zei…
Genieten zo’n ochtend met z’n allen !
Sjoerd zei…
Dan hebben we in ieder geval nog wat tegoed.
Petra zei…
Hallo Marthy,
Prachtig die ranonkels mooie kleur ook. En dan nog wat volgens mij is het geen smeerwortel maar longkruid.
Groetjes Petra.
Bertiebo zei…
Dan lijkt het eventjes bijna normaal hè.
Janny zei…
Wat een prachtige kleur hebben die ranonkels!
Gisteren fietste ik langs een volkstuin aan de Veerblokstal. Dat zou wel heel toevallig zijn geweest.
Wat een vroege smeerwortel! Die ranonkels zijn plaatjes. vooral die kleur. Het voelt een beetje als Koningsdag (vind ik het zelf ook een kronkel (-: )
Marthy zei…
Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt Petra, ik haal die twee altijd door elkaar en schreef het eerste wat in me op kwam. Bedankt hoor.
Marthy zei…
Ze waren echt zo van kleur, mooie blikvangers.
Marthy zei…
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het was hier ook prachtig weer gisteren! Ook de hele dag in de tuin geweest. Ik vind ranonkels ook echt prachtig!
Zonder foto's kan ik niet zeggen. Deze prachtige bloemen heb je toch maar even in sneltreinvaart vereeuwigd!
Onliemie zei…
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar die tuin maar de foto's van de ranonkels maken heel veel goed. ;-)