Doorgaan naar hoofdcontent

Toerist in eigen stad 1

Ik moest even in Gouda zijn om een boek op te halen, ik was er al maanden niet geweest. Het viel me op hoe rustig het was, niet zo gek als je bedenkt dat er  altijd veel toeristen in de stad lopen, die blijven nu weg. Ik had mijn fototoestel bij me, nog wat tijd over  en besloot om even toerist te zijn in 'eigen' stad.

In deze kaaswinkel komen normaal gesproken echt heel veel buitenlanders om een stukje kaas te proeven en te kopen. Ze hebben dan ook een grote keus, je krijgt vanzelf trek als je daar binnen bent.

Ik sloeg voor de winkel linksaf en zag aan de zijkant van het pand deze kazen op een paal in het water staan. Achter het linker raam kun je de kazen op planken zien liggen .

Voor ons een gek gezicht maar buitenlandse toeristen vinden zoiets natuurlijk geweldig. Denk dan aan Chinezen en Japanners, die staan hier altijd druk te fotograferen.

Wat verderop aan de muur als een soort uithangbord nog drie kazen.

Ja, deze winkelier doet er alles aan om zijn product leuk aan de man te brengen. Zelfs voor de ramen van zijn schuurtje liggen de (plastic) kazen.


Als toerist zou ik deze foto met de wereldberoemde St. Jan als achtergrond zeker nemen. 

Reacties

Bertiebo zei…
Dat is ook leuk vind ik: toerist in eigen stad.
Ger zei…
Da's kaasje,kaasje!
toerist in eigen stad die zó rustig is, onwezenlijk, nog altijd
Emie zei…
In de stille steden waar alle horeca dicht is, voelt het behoorlijk ongemakkelijk, vind ik. Maar wel alle ruimte om foto's te maken.
Ik speel ook graag de toerist, juist nu het overal veel rustiger is!
willy zei…
En toch heb ik liever dat er wat meer volk in de stad loopt Marthy..

Terug naar het gewone leven, maar dat zal niet voor onmiddellijk zijn

Gouda staat synoniem, maar zelf ben ik er nog niet geweest

knappe foto's

prettige avond





In de weer zei…
Ach Marthy, wat een leuke serie vind ik dit !
Bij je bovenste foto was het net of ik even in Gouda was (-: Al die kleuren, ik word er blij van.
Iedereen is toe aan verlichting, aan openheid, ruimte...
Afgelopen week haalde ik m'n rijbewijs op en wilde ik een foto maken van de kazen bij jullie op de rotonde., bleken ze weg!
Fijn weekend.
Oh, ik heb je boekentip opgehaald bij de bieb. Blij mee.
Mooi. Die eerste foto ook: fietsen, kaas en de Hollandse driekleur. Maar die hangende kazen zijn ook leuk.
Sjoerd zei…
We hebben nu eindelijk eens de ruimte om dit te doen, maar als het aan mij ligt mag het onderhand wel weer normaal worden.
Marthy zei…
Ik hoorde dat die kazen opnieuw gespoten moesten worden, kleuren waren niet goed, volgens mij nooit geweest.
Coby Breitner zei…
Gezellig hollands blogje. Wou ik toch meteen even zeggen respect dat je elke dag een blogje schrijft, ik geniet ervan.
miekequilt zei…
Wij waren vorig jaar in Gouda en ik vond het er erg leuk. Die kaaswinkel viel me toen ook op. Er komt vast een tijd dat we meer naar winkels kunnen.
Marthy zei…
Dank je Coby, fijn dat je er van geniet.
KnutzEls zei…
Zo ontdekken we opnieuw onze stad.