Doorgaan naar hoofdcontent

Toerist in Gouda

Ja, daar zit je dan als toerist in Gouda. Broodje in de hand, flesje jus naast je, net gehaald bij een To Go. Je zit met je billen op een koude granieten rand, beetje huiverig want echt aangenaam is het weer niet, net viel er nog een flinke bui. Kwam je een dagje Gouda doen?

De terrassen op de markt zijn mooi, je zit er heerlijk maar niet nu, het mag niet. Morgen en overmorgen ook nog niet, niemand weet wanneer wel.

De winkelstraten zijn leeg, niet echt gezellig maar misschien heb je in een van de winkels een afspraak kunnen maken. Daarna maar snel naar huis, daar is het in ieder geval warm. 

Reacties

Emie zei…
Zo vergaat het ons ook in Gorinchem. Heel onwerkelijk eigenlijk.
Marthy zei…
Ik begrijp helemaal nadat ik in Gouda ben geweest.
miekequilt zei…
Er is, om het zo maar te zeggen, geen zak aan. Ik was vanmorgen bij de mondhygiënist. Hij zei dat zijn patiënten tegenwoordig helemaal vrolijk zijn, want ze hebben een uitje. Naar de mondhygiënist ! Het moet toch niet gekker worden.
Bertiebo zei…
Ja en toch is het beter dan steeds maar thuis zijn vind ik. En het heeft ook wel iets hoor, zo'n stille stad
Wel fijn dat er toch mensen op uit gaan, zo verkoopt de horeca toch iets, al is dit niet te vergelijken met gewoonlijk. Mooie stad is het.
KnutzEls zei…
Ik vind er ook geen zak aan. En winkelen met een eierwekker (zoals ik al meermalen heb gezien op een blog) kan me niet bekoren. Maar onwerkelijk blijft het. Hoe lang nog......?
Voordeel is wel, dat je alles eens rustig kunt bekijken. We blijven positief ook al is het tegen wil en dank.
Sjoerd zei…
Voor mij mag het morgen allemaal over zijn...
Ik vond het heerlijk dat ik gisteren 20 minuten mocht rondneuzen in de boekwinkel. Het voelde als een uitje.
Marthy zei…
Ik had een kwartier in de boekwinkel, echt fijn.
willy zei…
Hier is he anders Marthy...

Weinig mensen in de straten en het weer nodigt nu ook al niet uit voor een wandeling in de stad

prettige avond gewenst
Unknown zei…
Dapper van die man: met drinken op koud graniet...nu ja, hij zal wel een boom vinden
Van t weekend was ik al blij dat ik zo maar m'n vaste pantywinkel kon binnen lopen, dat is best sneu :)
In de weer zei…
Wij hebben vandaag weer een corona rondje gefietst, lekker uitgewaaid en zijn thuisgekomen met een mooie bos katjes.
Hou de moed erin Marthy.
Petra1945 zei…
Ik had ook een uitje... mocht een gloeilamp gaan kopen bij de lampenzaak. Kreeg netjes een tijdslot van een half uur (maar stond in vijf minuten weer buiten, want het was afhalen en betalen). En ja, dat is toch weer net even wat anders dan naar de supermarkt, een kinderhand is gauw gevuld.
Marthy zei…
Blij zijn met het ophalen van een gloeilamp, wat leven we toch in een gekke wereld op het ogenblik.
Ja herkenbaar, je probeert er wat van te maken, maar dat lukt beter als het lekker weer is. Dan halen we we ergens iets lekkers, improviseren ons eigen terrasje, bekijken straatkunst enzo. Hopelijk wordt het snel beter weer. Ik heb al twee keer schoenen gekocht op afspraak, en een douchegordijn. Maar dat is toch minder leuk, met die tijdsdruk.
Margriet zei…
Het is een trieste aanblik! Ik ben wel eens klaar met online bestellen en dan net die juiste maat niet krijgen, retour zenden... Lekker wat leuks zoeken in een winkel en ter plekke passen, daarna met je aankoop een terras pakken. Wat een droom...