Doorgaan naar hoofdcontent

Mooi in alle leeftijden

Ik had de tulpen eigenlijk al weg moeten doen maar zaterdag had ik van alles te doen en gisteren was mijn boek te spannend en gunde ik me er geen tijd voor. Over dat boek zal ik morgen wel vertellen want ik heb het inmiddels uit.

En toen was het maandag en stonden ze er nog, gelukkig maar want ik zag opeens de schoonheid weer van uitgebloeide tulpen en maakte er een dankbaar oefenobject van met mijn nieuwe fototoestel.

Van heel dichtbij  kan je goed zien hoe ingenieus moeder natuur zo'n tulp in elkaar gezet heeft. Als je op de foto's klikt kun je ze groter bekijken en als je nog een keer klikt zie je ze nog even wat groter.


Zo'n uitgebloeide tulp kan een waar kunstwerk zijn.




'Tulpen, het zijn net vrouwen, mooi in alle leeftijden want ook vergane glorie is mooi'. Deze woorden zijn niet van mij, ik las ze ergens maar ik vind ze heel toepasselijk om mee af te sluiten vandaag op Internationale Vrouwendag. 

Reacties

Sjoerd zei…
ik zal je vandaag niet tegenspreken...
Marthy zei…
Haha, slimmerd!
miekequilt zei…
Wat een prachtige foto's , Marthy. Je hebt echt een oog voor ( vergane) glorie.
Emie zei…
Een troostrijke gedachte!
Mooie ode aan de schoonheid! En.... goed geoefend!
Bertiebo zei…
Goeie oefening! Maar ik zie de schoonheid niet zo.
KnutzEls zei…
Moeder Natuur , ook een vrouw natuurlijk...:-)
willy zei…
Bijzonder scherpe foto's Marthy

Mag ik vragen soort lens je hiervoor gebruikt?

Prettige avond gewenst...
Annelies zei…
Mooie foto’s, Marthy en heel gedetailleerd.
Hierdoor ga je weer heel anders naar die uitgebloeide tulpen kijken.
Ik laat m’n tulpen voorlopig ook maar wat langer staan!
Marthy zei…
Ik heb sinds kort de Sony RX10 IV, een bridge camera, d.w.z. alles in één. Een zeer groot bereik van groothoek naar tele en macro. Moeilijk wat betreft de instellingen maar verder echt een dijk van een camera. Wil nooit meer anders.
Marleen zei…
Mooi in beeld gebracht Marthy!
In de weer zei…
Het verval, een van de favoriete onderwerpen van mijn man om te fotograferen.
Vaak hele mooie onverwachte schoonheid !
Onliemie zei…
Allé joh, zo mooi. Dat ik dat nog niet heb geprobeerd. Prachtig!
Marlou zei…
Mooi gedaan...
Ben wel benieuwd naar het boek
Marthy zei…
Doe een poging Kris en eh...laat het zien.
Marthy zei…
Wat leuk dat jouw man dat fotografeert. Ik wil dat ook meer gaan doen Toos.
Wat heb je dat mooi in beeld gebracht èn beschreven!
Je nieuwe camera doet het uitstekend. Het commentaar bij je foto's is ook zo leuk.
Van tulpen vind ik het fijn dat ze een eigen leven leiden in de vaas.
Marthy zei…
Helemaal gelijk. Deze groeiden zich gek in de vaas, hoger en hoger, ik bleef water bij vullen.
Schitterende foto's Marthy, vooral die eerste. Zou het zo inlijsten!