Doorgaan naar hoofdcontent

Wandelingetje door het park

Vlak achter ons appartementencomplex ligt een park waar ik weleens een wandelingetje maak. Het is er niet erg bijzonder maar het grenst aan de polder dus je kan mooi wegkijken, richting Haastrecht en de Vlist,

Veel kleur zie je er nog niet, geen vroegbloeiende struiken of voorjaarsbollen maar na kris kras verschillende paden genomen te hebben ontdekte ik toch een toef narcissen. Meer heb ik er niet gezien.

Ook met de watervogels was het dun gezaaid, die zaten blijkbaar ergens anders in de polder.

Deze meerkoet was zo goed om mij een plezier te doen en te voorschijn te komen, zo kon ik nog wat levends fotograferen.

Om het nog leuker te maken dook de meerkoet voorover het water in en liet mij zijn kontje zien. Omdat ik mijn fototoestel nog voor mijn neus had knipte ik nog een keer.
Toch nog wat kleur, de beginnende bloem van het Groot Hoefblad, nog nooit gezien hier. Deze steel kan wel één meter hoog worden en groeit voordat de bladeren komen.

Het insectenhotel wat in het park staat vind ik erg mooi. Ik ben al jaren van plan om er eentje in de Franse tuin te maken, een kleintje hoor, niet zo'n groot geval als hier. Deze zomer toch eens aan gaan pakken.
 

Reacties

Dat Groot Hoefblad en de Meerkoet zijn mooi gelukt van zo dichtbij. Ik heb een goede indruk van jullie parkje. Beter dan niks toch.
Emie zei…
Ja, zo'n insectenhotel, ook mijn idee!
Ger zei…
Hommels en bijen zullen wel blij zijn met het bloeiende Groot-Hoefblad, een van de eerste waardplanten waar nectar en stuifmeel te halen is in het al opwarmende voorjaar.
Kan goed zijn dat deze plant die nog al wat ruimte inneemt met zijn groot blad dat die de kans niet krijgt in het park om door te groeien omdat er gemaaid wordt, in een parkje zijn planten die woekeren ongewenst.
Vandaar dat jij de plant niet al eerder zag tijdens wandelingen?
In jou Franse tuin met insecten hotel in de toekomst, daar zullen vast veel kamertjes bezet worden wanneer er genoeg te snoepen is.

miekequilt zei…
Een bijenhotel in Frankrijk. Dat zou toch heerlijk zijn. Mooie bloemen en groenten en fruit genoeg daar. Dat wordt een bijenparadijs!
Marthy zei…
De naam 'park' is misschien te deftig voor dit stuk natuur, Ger. Het grootste deel ervan ziet nooit een maaimachine.
Ik heb een mini-insectenhoteletje opgehangen. Denk trouwens dat er meer dan voldoende plekjes voor bijen en aanverwanten zijn in onze tuin
In de weer zei…
Ik heb ook zo’n klein hotel hangen, twee jaar geleden met mijn verjaardag gekregen, maar jammer genoeg heeft er nog niks in gezeten. Er vliegt toch genoeg rond hier, maar misschien hebben ze al een plekje. Blijf hoop houden !
Sjoerd zei…
Ik vind net zo'n groot insectenhotel wel mooi.
Janny zei…
Heerlijk dat de lente begint, dat Groot Hoefblad is echt heel mooi.
KnutzEls zei…
Lekker toch, zo'n stukje natuur in de buurt.
Marthy zei…
Natuurlijk is dat bij ons ook zo Inge maar het lijkt me zo leuk om er zelf eentje te maken.
Margriet zei…
Wat een aparte bloem van het groot hoefblad! Nooit gezien. Ik heb een insectenhotel gemaakt in een oude veilingkist.
Marthy zei…
Dat is een goed idee, een oude veilingkist. Ik heb er geen een meer, de laatste een paar jaar geleden aan schoondochter gegeven. Ik ga eens vragen of ze er eentje kan missen.
Marlou zei…
Wat een pracht parkje.
Ik kan me voorstellen, dat je daar vaak komt!
Doet me denken aan het J. P. Thijsseparkje in Amstelveen...

groetjes van Marlou
Anoniem zei…
Ooit hebben wij een klein insectenhotel gehad, wesp was daar zo blij mee dat de hele familie er op af kwam en wij het hotel weggehaald hebben om van de wespen af te komen.
Lies
Mooie lente-plaatjes!
Dat Groot Hoefblad schiet in alle bermen als paddenstoelen uit de grond. Ik word er blij van, net als van de narcissen, én het kontje (-: Dat insectenhotel komt er in Le Serret, daarvan ben ik overtuigd!