Doorgaan naar hoofdcontent

Goed geslaagd

Begin oktober kochten wij deze drie plantenbakken en zetten ze vol met winterviolen, dat leek mij de beste oplossing om ons balkon wat kleur te geven in de winter. In de zomer zijn we er niet dus hoeft er ook niets in te staan.

Het was maar een probeersel, ik wist niet zeker of de violen toonbaar zouden blijven. Toen het één of twee keer rond het vriespunt was zakten de violen wat in maar daarna bloeiden ze weer vrolijk verder en nu zien ze er zo uit, de foto is van gisteren.

Ik vind het heel goed geslaagd als 'probeersel', in oktober gaan er weer opnieuw winterviolen in de bakken.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Ze staan er goed bij! En viooltjes zijn altijd leuk.
Staat lekker vrolijk zo!
Elizabeth zei…
Violen zijn zo sterk! En het is fijn dat je er altijd zo lang mee kunt doen...
Judy zei…
Prachtig! Bij mij overleefden de viooltjes de vorst niet, maar ik heb al weer nieuwe. Ook paarse!
Sjoerd zei…
Ik doe dat ook iedere winter. Gaat prima... in de hele buurt komen nu overal tussen de tegels viooltjes op. Die de gemeente dan weer om zeep helpt.
Mooie kleurbrengers! Geslaagd experiment dus.
Emie zei…
Wat een dankbare aankoop is dat geweest, zo gezellig viooltjes!)
Violen, een hele fijne winterbloeier voor in bakken en potten. Staat altijd zo gezellig.
Ik heb ze ook deze winter voor het eerst in een bak voor het huis staan. Soms hangen ze er even zielig bij, als het weer niet mee zit en dan staan ze weer prachtig te bloeien. Ideaal!
In de weer zei…
Hier ook al jaren een succes.
Geen violen dit jaar bij ons maar potten vol met voorjaarsbolletjes die al gezellig omhoog komen!
Willy zei…
Sterke plantjes zijn het. Mooie kleur had je gekozen.
Jolande zei…
Wat een mooi kleurtje.
Janny zei…
Wat een goed idee, ze doen het prachtig!
miekequilt zei…
Gezellig, Marthy. Zouden ze niet de zomer door kunnen komen? Misschien bij één van je kinderen als jullie weg zijn?
Lies zei…
Viooltjes-geluk!
Lie(f)s.