Doorgaan naar hoofdcontent

Recept van de maand

Kip met tagliatelle (2 personen)

2 kipfilets, bovenkant insnijden (3 keer)

1 zak pasta tagliatelle ( kan ook verse zijn uit het koelvak)

1 pot geroosterde paprika

1 klein potje rode pesto

crème fraiche, ongeveer dezelfde hoeveelheid als de pesto

1/4 rode peper

1 teen knoflook

Zout en peper naar smaak

De stukken paprika in ovenschaal (even uitgelekt) en daarop de ingesneden kipfilet.


Mengsel maken van pesto, crème fraiche, rode peper, knoflook, peper en zout

Het mengsel over de kip verdelen zodat alles goed bedekt is. Ik giet op het laatste moment vaak nog wel wat passata erbij voordat de schotel in de oven gaat maar de zachte paprika's zorgen ook al voor een soort saus.

In de oven op 200 graden, ongeveer 35 minuten. Als het te bruin wordt afdekken met alu folie.
Pasta koken en serveren met een groene salade.

Ik kreeg het recept eens van een zus en maak het vaak klaar als ik eters krijg. Dan de dubbele hoeveelheid ingredienten gebruiken. De Lidl in Frankrijk, waarschijnlijk ook die in Nederland, heeft grote potten geroosterde paprika die ik lekkerder vind dan die van de Plus op de foto. Als je de helft daarvan gebruikt voor twee personen kan je de andere helft makkelijk een poosje in de koelkast bewaren.

Nog meer recepten van medebloggers, kijk hier even: 

Ger - Lot - Dini - Els - Ilse - Marjan - Toos - Marthy - Miriam - 
Conny - Akkelien - Anita - Mieke - Janny - Sylvia - Willy - Annemarie

Reacties

Sjoerd zei…
Dat ziet er lekker uit, maak je de pasta nog verder aan met olie of zo...
Marthy zei…
Ik giet op het laatste moment vaak nog wel wat passata erbij voordat de schotel in de oven gaat maar de zachte paprika's zorgen ook al voor een soort saus. Ik zal het er in het recept nog even bij zetten.
Ger zei…
Kan het bijna ruiken en smaken doet het vast ook goed.
Zo handig die geroosterde paprika uit pot,gebruik ze ook vaker wanneer ik gepureerde tomaat/paprika soep maak.
Elizabeth zei…
Alweer zo'n geweldig recept waar wij waarschijnlijk wel van zullen smullen!
Ik gebruik eigenlijk nooit paprika uit pot, maar het lijkt me wel handig om altijd in voorraad te hebben.
Willy zei…
Het ziet er heerlijk uit.
Marthy zei…
Inderdaad Ger, als ik die soep maak gebruik ik ook een grote pot geroosterde paprika's.
Emie zei…
Klinkt weer heerlijk. Ik heb bijna altijd wel een pot gegrilde paprika in huis, fa het zeker eens maken.
Janny zei…
Ziet er heerlijk uit houd wel van paprika's uit pot.
In de weer zei…
Dit is vast en zeker heerlijk !
marga zei…
Lijkt mij ook een heerlijk recept om eens te proberen.
Fijn weekend.
marga
miekequilt zei…
O, Marthy, dat lijkt me lekker. Hier is een grote Lidl, en daar ga ik van de week die paprika’s halen. En dan kan de kok lekker aan de slag.
Dientje zei…
Heerlijk lijkt me dit. Binnenkort maar gaan maken. Ik heb de paprika’s van Appie, misschien een een vergelijkend onderzoek doen. Groet, Dientje
Lies zei…
Mmm...!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Dit is echt een heerlijk gerecht, en deze geroosterde paprika's hebben
ook een voortreffelijke smaak. Dat gaat smullen worden!!!
KnutzEls zei…
Dat lijkt me lekker.
Klinkt heerlijk!
Ik houd erg van pastagerechten. Deze is lekker eenvoudig. De oven doet het meeste werk.
Paprika in pot gebruik ik eigenlijk nooit. Toch eens gaan doen.
miekequilt zei…
We hebben dit vanavond gegeten. Superlekker!!