Doorgaan naar hoofdcontent

Rond het Landgoed Keukenhof

Tussen de bollenvelden in de buurt van het Keukenhof zagen we nog wat mooie gebouwen zoals boerderij Middelburg, daterend uit 1852.
 De luiken van alle gebouwen op Landgoed Keukenhof dragen de kleuren uit het familiewapen van de familie Van Lynden, rood geel. Alleen het kasteel vormt hier, als hoofdgebouw, een uitzondering op. Het kasteel bezochten we een paar jaar geleden, hier en hier te zien.

Een T-vormige boerderij met dwarshuis.

En duiven op het dak.

Ook dit huis behoort tot het landgoed.

En langs dezelfde laan staat deze prachtige villa. Opvallend zijn de rode sierstenen in het gebouw.

Deze villa behoort zeker niet tot het landgoed, de kleur van de luiken is rood wit in plaats van rood geel.
Het is gebouwd in 1902, verder kon ik er niets over vinden.

Reacties

Bertiebo zei…
Die villa... Wow wat een huis!
Judy zei…
Prachtige panden!
Sjoerd zei…
Een villa van een bollenkweker, als het goed is staan de bijbehorende bollenschuren er nog achter.
Emie zei…
Wat is dat alles prachtig onderhouden. Je kunt zien dat we een rijk land zijn.
Lot zei…
Het LAN museum dat ook op het landgoed staat is zo leuk om te bezoeken.
Edward McDunn zei…
Dat ziet er mooi uit, die rode stenen zijn iets bijzonders.
Ger zei…
Dit landgoed ziet er zonder meer prachtig uit.Zet een paar torens op je huis en het mag een kasteel heten.
Heb me wel eens verdiept in wie en hoe die bewoners aan die rijkdommen kwamen in die tijd.
Denk aan koffie,thee,suikerplantages en VOC,die laatste was geen goede werkgever.
Heb er op de dag van vandaag geen goed woord voor over,de rijkdommen werden niet verdiend maar vergaard in die tijd.
In het huisarchief van Kasteel Keukenhof liggen een goed bewaard dagboek en brieven uit het koloniaal verleden en toen ik daarin neusden werd ik niet vrolijk.
Janny zei…
Wat apart die rode stenen, wel een prachtig huis.
KnutzEls zei…
Een prachtig huis. Ik denk daneteen aan al dat schilderwerk, ook mooi maar bewerkelijk.
Jolande zei…
Toen ik jouw blogje las moest ik denken aan de lieve opa van mijn nichtje, die was boswachter op het landgoed.
willy zei…
een mooi gebouw met die opvallende versieringen Marthy

prettige avond
Lies zei…
Wahw...! En zo goed onderhouden!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Mooi daar. Misschien dit jaar maar eens naar de Keukenhof gaan? En dan daarna een beetje rondrijden, want er is genoeg te zien.
In de weer zei…
Lekker rustig nu denk ik om daar rond te toeren, nog even dan zal het drukker zijn.
Elizabeth zei…
Wat konden ze vroeger prachtig bouwen!