Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnepanelen en polderhumor

Gelukkig zitten er tussen de dagen met regen ook mooie dagen, zoals zaterdag. Nog wel veel wind maar dat hoeft met zo'n e-bike geen belemmering te zijn om toch te gaan fietsen. Als goedmakertje voor die wind was het heerlijk zonnig.

We fietsten door Koolwijk via een stuk Benedenberg naar het Loetbos waar de parkeerplaatsen al vol met auto's stonden. Logisch, voorjaarskriebels beginnen zich bij iedereen aan te dienen.

Ergens achter Berkenwoude zagen we deze boerenschuren vol met zonnepanelen.We hebben in Frankrijk wel grote velden met zonnepanelen gezien maar nog nooit hebben we er zoveel tegelijk gezien op schuren, ik had moeite om alles bij elkaar op de foto te krijgen. Het was geen storend gezicht, waarschijnlijk omdat de panelen mooi strak op de daken ligggen.

'De Groene Draeck', dit is polderhumor.

Dit huis heb ik wel meer gefotografeerd maar in een ander seizoen. Nu stond die mooie tuin vol met narcissen. Om deze tijd van het jaar heeft een mens behoefte aan kleur en geel geeft de natuur kleur, zeker na een lange natte en grijze winter.  

Reacties

Bertiebo zei…
Die Groene Draeck... echt grappig!
Judy zei…
Dat was een mooi rondje op de fiets!
Sjoerd zei…
Die boeren hebben op tijd inzicht gehad dat het wel eens een mooie investering zou kunnen zijn, al die zonnepanelen. Ik heb op mijn blog ook eens van die boerderijen laten zien. het geeft alles een modern strak aanzien.
In de weer zei…
leuk die polder humor !
Mijn zonnepanelen liggen ook op zo'n boerenschuur. Twee vliegen in één klap toch?
Janny zei…
Fijn hè, een zonnetje! Leuk dat bootje.
Emie zei…
Mooi strak, die panelen. Mooier ook dan in het vrije veld, dat we ook veel in Italië zien.
Velden vol zonnepanelen zie ik niet graag, maar op (schuur)daken ziet het er zo prima uit
Jolande zei…
Foto´s van dezelfde plaats in verschillende seizoenen vind ik altijd mooi.
Toen ik nog thuisonderwijs gaf aan Julian hebben we een jaar lang hetzelfde pad in het bos gefotografeerd en dat was ook heel leuk om terug te kijken.
Die polderhumor is leuk!
marga zei…
Genieten he met dit mooie weer. Het bootje "geweldig" en de natuur nu alles uitloopt is zo mooi.
Groeten
Marga
KnutzEls zei…
Ik heb de zonnepanelen ook liever op daken dan als weide dekking. Maar mooi is een ander verhaal. Die groene draak is een leuke.
Willy zei…
Op die schuren misstaat het niet, maar op een oude boerderij vind ik het minder. Die tuin is prachtig.
Anoniem zei…
Vlgs mij is de boerderij op de onderste foto op de Beijerscheweg. Ik herken het aan dat rechtse voorportaal. Mijn vriendinnetje woonde daar zo'n 45 jaar geleden.
Lies
miekequilt zei…
Wat een mooie voorjaarsfoto’s. Ik snap wel dat jullie vaak op pad gaan.
Lies zei…
De 'De Groene Draeck'-foto steelt de show!
Lie(f)s.
Marthy zei…
Klopt hoor Lies, die boerderij op de foto staat in het Beijersche. Zo mooi, ik heb hem al meer op de foto gezet.
Anoniem zei…
Hé grappig dat dat klopt. Ik weet eigenlijk niet eens wat dat voorportaal nou eigenlijk echt is. Een erker, klompenhok aan de voorkant? Geen idee. Weet jij het?
Lies