Doorgaan naar hoofdcontent

Het verval maar ook het prille begin

Ondertussen had ik het wel gehad met dat rondje Bovenkerk, ik wilde mijn wandeling uitbreiden met de ka en Schoonouwen. Dat wilde ik al veel eerder doen maar  met al die regen was het op de ka nog veel te nat, dat geglibber op een vaak schuin pad zou niet goed zijn voor mijn knie. Afgelopen zaterdag dacht ik dat het nu wel zou gaan dus begon ik vroeg in de middag met volle moed aan een wandeling van een kleine acht kilometer. Vijf minuten van huis bij de tweede boerderij in Bovenkerk deze prachtige prunus, lichtroze en vol in bloei.

En dan moet ik aan het eind van Bovenkerk deze brug over om op de ka te komen en echt, ik ben er geen held in om zoiets te doen. Met twee handen om de bovenste balk geklemd schuifelde ik voorzichtig naar de overkant en met een zucht van verlichting stapte ik van die veel te smalle brug.

Het zag er daar goed uit op de ka, het pad was stevig, een klein stuk wat modderig maar verder prima te lopen.

Er staan op de ka veel zwarte elzen met nog veel elzenproppen. Dat zijn de zaadkegels die aan de elzen blijven hangen, een soort mini-dennenappels zeg maar. Prima voer voor kleinere vogels.

En dit is ook nog een restant van vorige zomer, de grote lisdodde. Er is niet veel meer te zien van de karakteristieke bruine 'sigaar', het is allemaal tot pluis verworden.

Maar dan deze foto's, het prille begin van blad wat aan bomen komt.

Zoveel schoonheid.

Ik sta er met mijn neus bovenop om het te bewonderen.

Hard ging ik niet, ik stond om de klipklap stil om iets te bekijken of te fotograferen maar ik genoot met volle teugen. Ondertussen was er veel meer zon gekomen.

Aan het eind van de ka loopt van hieruit een fietspad naar de Vlist en dan door naar Schoonhoven. Even verder gaat er een fietspad naar Bergambacht en dan verder naar de Lekdijk maar ik ging rechtsaf door Schoonouwen met zijn boerderijen richting Stolwijk. Blij dat ik deze wandeling weer kan lopen, die ga ik meer doen.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat goed dat het weer kan! En wat een mooie foto's. En die brug: superstoer!
KnutzEls zei…
Dat bruggetje... Ooei. Maar fijn weer, zo'n wandeling. Ondertussen ook nog fotos gemaakt. 👍🍀
Sjoerd zei…
Het levert in ieder geval naast een goed gevoel ook mooie beelden op.
Wat heerlijk dat dit je weer lukt! Volop genieten!
Mevrouw W. zei…
Wat is het daar mooi en dan die bloeiende prunus: prachtig!
Ik kan me voorstellen dat je om de haverklap stilstond, dat zou ik ook doen.
Judy zei…
Wat prachtig dat jonge groen! En wat goed dat je deze wandeling weer kunt doen! Doodeng, die brug.
Emie zei…
Schitterende foto's van een heerlijke wandeling!
In de weer zei…
Wat een prachtige wandeling, fijn dat het gaat voor jou.
Schitterende foto’s, vooral die met de twee, bijna open, knoppen.
Janny zei…
Fijn dat je die wandeling weer kan doen en ja, die bruggetjes vind ik ook altijd eng maar ze zijn gelukkig wel te doen. Mooi dat alles weer gaat uitlopen.
Ger zei…
Heerlijk moet het zijn om op eigen benen te staan en weer zo’n wandeling te kunnen doen.
Je had oog voor de schoonheid onderweg en dat leverde prachtige foto’s op,zeker die roze wolk.
Bij het zien van die brug begonnen mijn knieën(voor wat er nog van over is)te knikken,maar gelukkig lukt het jou maar mooi weer en kom je waar je heen wil.
Jolande zei…
Wat fijn voor je dat je hier weer kunt gaan wandelen en ons mee laat genieten door je mooie foto´s.
miekequilt zei…
Hoort dat bruggetje zo smal te zijn? Of moet er nog een plank naast? Ik weet niet of ik er over zou durven. Maar jij gelukkig wel en dat levert weer heel veel mooie plaatjes op.
Dat geeft een goed gevoel, met prachtige foto's ook nog!!
Lies zei…
Om heel stil bij te worden..., prachtig he!
En zo'n bruggetje, nééééé 'k ben ook geen held...
Lie(f)s.
Wat heerlijk dat je dit weer kunt. En zo'n bruggetje....brrr, wel even een hindernis. De foto's zijn prachtig. Fijn om zo bewust van het omgeving te genieten