Doorgaan naar hoofdcontent

Watervogels

Deze twee ganzen kwamen in ganzenpas mijn beeld in lopen toen ik half gehurkt probeerde een plantje te fotograferen. Het zijn grauwe ganzen die veel voorkomen in de polder. Ze liepen zo leuk te stappen, netjes achter elkaar. 

Een van de twee ging op zijn gemak toilet maken, vlak voor mijn neus. Ze hadden mij niet door, ik zat achter een bomenrij aan de andere kant van de sloot.

Nu nog even schudden met die veren en dan kan het zo wel weer voor vandaag.

En daarna even de omgeving scannen, altijd waakzaam blijven.

Met de smalle puntige snavel en die felle ogen ziet een fuut er altijd dreigend uit, vind ik. Er zit weinig lieflijks aan. Alle foto's zijn aanklikbaar om ze groter te krijgen.

Ik probeer altijd op de ogen scherp te stellen maar hier lukte dat niet.

En als laatste in deze serie maar weer eens een zwaan, die zitten er genoeg in de polder. Als je even stilstaat om naar zo'n zwaan te kijken zie je dat zo'n beest echt graast, net als een koe in de wei. Ze vinden gras lekker om te eten en daarom hebben ze stevige poten die midden onder hun lichaam zitten waardoor ze goed kunnen lopen en makkelijk voorover kunnen bukken om te grazen. Leuk hè.

Reacties

Judy zei…
Ja, heel leuk! Al die vogels die je beeld in wandelen!
Je had een goede positie om de foto's te maken, mooi!
Sjoerd zei…
Je stond erbij en ze paradeerden langs je heen...
Emie zei…
Vooral bij de foto waar de gans zijn veren nog even schudt, kan je zien hoe fraai zo'n beest is opgebouwd.
Edward McDunn zei…
Mooie foto's heb je kunnen maken hoor.
Niet iedereen is blij met veel ganzen.
Janny zei…
Hier zien we ook veel zwanen in de weilanden, ik vroeg me al af wat ze daar doen, maar ze eten dus gras.
In de weer zei…
Precies wat je zegt, de ganzenpas, mooi in beeld gebracht.
In de weer zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Willy zei…
Leuk om ze zo stiekem te bespieden bij hun bezigheden.
willy zei…
een mooie reeks heb je er van gemaakt Marthy

prettige avond
miekequilt zei…
Wat een mooie serie foto’s. Leuk om zo’n serie te maken.
Lies zei…
Ook daar raak je niet op uitgekeken!
Lie(f)s.