Doorgaan naar hoofdcontent

Vriendschap

Emie is mijn oudste blogvriendin. Wij begonnen elkaars blog te volgen in augustus 2012 en ontmoetten elkaar in het echt in januari 2015 en hebben dat met een onderbreking in de coronatijd sindsdien ieder jaar gedaan. Het ene jaar bij mij en het andere jaar bij haar. Deze keer ging ik naar Delft en nadat we koffie gedronken hadden reden we naar duurzaamheidscentrum De Papaver in het Delftse Hout. Dit is een plek om meer te leren of bezig te zijn met duurzaamheid en natuur. Ze organiseren natuurexcursies en gastlessen voor basisscholen en lenen lespakketten uit over natuur en milieu. 

In het zonnetje hebben we lekker door de tuinen lopen dwalen waarin veel kruiden en planten met aparte namen die ik beslist niet kende.

Maar deze natuurlijk wel, de sleutelbloem (primula) die hier enthousiast stond te bloeien. Nog even en dan zijn we weer op onze plek in Frankrijk waar ze volop staan.

Er zijn mooie terrassen waar je kan genieten van een kopje koffie of thee wat verschillende mensen ook al deden.

Een heerlijk plekje toch zo in de zon

Hé, dat is ook toevallig, ik heb morgen een ooievaarsblog.

Buiten het centrum keken we nog even bij een moestuin, daar doe je mij een plezier mee. Een jonge vrouw die daar bezig was vertelde dat ze de tuin overgenomen had van een oude man. Ik bewonderde haar vlechtwerk van wilgentenen.

Buiten op een terras geluncht, we kozen alletwee voor een pannekoek. Daar zag ik dit leuke kunstwerk, jullie zien natuurlijk meteen wat het moet voorstellen.

Nou, we zijn weer aardig bijgekletst en geloof me, dat kunnen wij. 
Het was weer een cadeautje, zo'n dag met een dierbare vriendin.

Reacties

Judy zei…
Wat een fijne vriendschap! En jullie gingen naar een leuke plek!
Sjoerd zei…
Die plek zou me ook wel kunnen bevallen.
Bertiebo zei…
Jullie kennende geloof ik meteen dat het een fijne dag was met een goed gevoel over de vriendschap
Zo fijn hè! En de zon maakte de dag compleet!
In de weer zei…
Dat zijn fijne momenten.
Emie zei…
Als je zoals wij, elkaar al twaalf jaar dagelijks volgt, dan ken je elkaar al heel goed. Een ontmoeting in het echte leven voelt dan heel natuurlijk en grappig genoeg ontdekken we vaak weer nieuwe overeenkomsten. Dat maakte deze dag weer extra leuk, Marthy.
Janny zei…
Ik vind het zo mooi dat er door de blogs vriendschappen ontstaan! En jullie hadden mooie plekjes opgezocht.
Ger zei…
Leuke plek om elkaar te ontmoeten en bij te praten.
Wij hebben zo sinds 2007 een hechte vriendschap die ontstaan is op/uit Kreta forum,we ontmoeten elkaar regelmatig en hebben al menige vakanties en weekeindjes samen met veel plezier doorgebracht.
Yova zei…
Leuk dat jullie blogvriendin hebt. Vriendschappen vind ik heel mooi. Dat ze ook bloggen doet. Heel fijne plek dat jullie ontmoeten en kletsen. Prachtig foto's uit de tuin en omgeving. Fijne dag.
miekequilt zei…
Super om zo lang een vriendin te hebben met wie het zo goed klikt.
Jolande zei…
Wat ontzettend leuk!
Lies zei…
Een héérlijk dagje weer! Leerrijk, lekker, en veel meer!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Wat een heerlijke plek om elkaar te ontmoeten!
willy zei…
een traditie om in ere te houden Marthy

prettige dag
Wat een mooie plek om bij te kletsen!