Doorgaan naar hoofdcontent

Voorjaarskleuren

Toen ik gisterochtend de deur uitliep met mijn fototoestel om mijn nek om een rondje Bovenkerk te doen was ik vast van plan om alleen voor kleur en voorjaar te gaan en verdraaid, dat lukte.

De hele winter als de struik geen blad meer heeft zijn die rode takken van deze witte kornoelje goed zichtbaar. Het blad kleurt na de bloei in een prachtige rode herfstkleur.

Wit is ook een kleur en als er iets voorjaar is dan toch zeker het sneeuwklokje.

Door de zijwaartse harde wind in de polder hadden de zwanen moeite om hun verenpracht strak in de plooi te houden.

En dit is dubbel kleur. Tussen de narcissen een eenzame blauwe hyacint.

Ik zal toch wel ergens forsythia tegenkomen dacht ik, want dit is echt de bloeitijd van deze struik. En ja hoor, op de terugweg stond er eentje aan de slootkant. Jammer dat ik niet aan een snoeischaar had gedacht. 

Een groen uitgeslagen vaatje wat als plantenbak dient. 

En bijna weer op het dorp in een van de laatste tuinen twee prunussen naast elkaar. Welke soort weet ik niet precies. Doet er ook niet aan toe, mooi zijn ze. Dit is bij elkaar toch echt voorjaar maar jongens, wat was die wind in de polder koud.

Reacties

Judy zei…
Ah forsythia, die heb ik hier nog niet gezien. Wat een kleuren in de polder!
KnutzEls zei…
Daar worden we toch blij van. Alles lijkt zonniger.
Sjoerd zei…
En de ton die viel in duigen, schitterend dat contrast.
In de weer zei…
Hier ook harde wind gisteren, maar toch heerlijk gefietst.
Heen de wind tegen, is mee de weg terug en inderdaad wat staat er al veel in bloei.
Vooral de treurwilgen vind ik nu prachtig met hun frisgroene nieuwe, bijna open knoppen.
Mooi die groene waas.
Mooi voorteken, als de forsythia weer bloeit. Ik kreeg wat takken van mijn zwager!
Dat heb je mooi vast gelegd. Die eerste voorjaarskleuren zitten er hier in Groningen aan te komen, maar nog niet zo mooi als bij jou in de buurt.
Emie zei…
Dat is een succesvol rondje geweest. En van die koude wind zie je niks op de foto's:)
Ja, de natuur begint al kleur te bekennen, maar die koude wind....vreselijk!
miekequilt zei…
Wat een heerlijke foto's. Gisteren de kleinkinderen uit school gehaald, wat was het koud. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Kom maar op met die kleur en bleuer wolken.
Janny zei…
We verlangen allemaal naar de lente, vandaag is het gelukkig een stuk minder koud. Prachtig die rode takken.
Lies zei…
Een prachtig palet/boeket, samen!
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Ik liep vanmiddag ook te speuren maar ik zag bij lange na niet zo veel als jij. En ook geen tulpenveld in de buurt. 't Is wat...
bemar zei…
Ja het oogde lekker met de zon, maar ik vond het ook een koude wind toen ik een rondje liep
Elizabeth zei…
Alles is dit jaar wel erg vroeg, valt me op! Maar we genieten er natuurlijk wel van...
Jolande zei…
Ik kan me voorstellen dat jullie allemaal naar lente verlangen.
Op de foto´s lijkt het alvast zover.